תקיפת צה"ל בדרום לבנון. צילום: רויטרס

"חזית אבסורדית": עיתונאי לבנוני לסינוואר - הורה לחיזבאללה לצאת מהמערכה

העיתונאי מוחמד ברכאת קורא למנהיג חמאס לבקש מחיזבאללה לסיים את מעורבותו במלחמה • בראיון לערוץ "אל-ג'דיד", טען ברכאת כי החזית הצפונית איבדה את תועלתה עבור הציר הפרו-איראני • הוא הדגיש כי המטרה המקורית של מניעת פלישה לעזה נכשלה וכעת "עליהם ליזום היסטוריה"

[object Object]

העיתונאי הלבנוני מוחמד ברכאת קורא למנהיג חמאס יחיא סינוואר להפציר בחיזבאללה לצאת מהמלחמה. בראיון בערוץ "אל-ג'דיד" אמר העיתונאי הנוצרי כי לחזית הצפונית כבר אין כל תועלת לציר הפרו-איראני.

העיתונאי הלבנוני מוחמד ברכאת, צילום: רשתות ערביות

"חיזבאללה נכנס למלחמה הזאת כדי לתמוך בעזה", אמר ברכאת, "כדי למנוע פלישה קרקעית לעזה. אחר כך היו פלישות לצפון (הרצועה), למרכז, לדרום, לרפיח. ואז חמאס קרס מבחינה צבאית ועבר למלחמת כנופיות. נכנסנו לחזית התמיכה כדי למנוע את הפלישה ועזה נכבשה לחלוטין. במה אנחנו תומכים עכשיו?"

"ללבנון אין גבול עם עזה"

"קודם כל, עברנו מחזית תמיכה לחזית אבסורדית שאין תועלת בה מבחינה צבאית ומבחינה מדינית. דבר שני, סינוואר אמר באיגרות שלו שהוא רגוע, שהכל טוב. אז אם סינוואר רגוע, אז אנחנו נשחרר את עזה? אין לנו גבול עם עזה".

כוחות אוגדה 252 פועלים במרכז הרצועה, אתמול, צילום: דובר צה"ל

"אז נכנסנו לתמוך בעזה ולא תמכנו. סינוואר רגוע. דבר שלישי, מנהיג הציר, מנהיג איראן חמינאי, דיבר (בעבר) על נסיגה טקטית. למה שלא ניסוג מבחינה טקטית? בחזית הזאת אין תועלת לעזה, לחיזבאללה ולציר (האיראני)", הוא הוסיף.

העיתונאי לבנוני הדגיש: "אני קורא היום לסינוואר, למשעל ולהנהגת חמאס - עליהם ליזום יוזמה היסטורית. להכריז על מסר ישיר מהנהגת חמאס להנהגת חיזבאללה, למזכ"ל חיזבאללה. להודות לו על ההרוגים והפצועים של לבנון, על ההרס של כל דרום לבנון. ולבקש במסר הזה ממנו לצאת מהמלחמה הזאת. על הנהגת חמאס לקרוא לחיזבאללה לצאת מהמערכה הזאת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו