סגנו של נסראללה בהלוויית עקיל: "ישראל ביצעה שלושה פשעי מלחמה שמכאיבים לנו"

הלווייתו של בכיר חיזבאללה איברהים עקיל נערכה היום בדאחייה בביירות • סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, טען שישראל ניסתה להרוג 5000 איש אך נכשלה • בכיר בפרלמנט: "לבנון לא מסוגלת להמשיך את המלחמה ההרסנית עם מה שיש לה" • בכיר איראני: "הפיצוץ של מכשירי הביפר הוא אחד התרחישים להריגתו של הנשיא ראיסי"

הלוויותו של בכיר חיזבאללה איבראהים עקיל // רשתות ערביות

הלווייתו של בכיר חיזבאללה איברהים עקיל החלה היום (ראשון) בדאחייה בביירות. כלי תקשורת לבנוניים דיווחו במקביל על כ-50 הרוגים בתקיפה ועל נעדרים נוספים.

הלוויותו של אברהים עקיל, צילום: רויטרס

במהלך ההלוויה נשא דברים סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם: "עקיל היה מפקד המבצעים והקים את כוח רדואן. הוא היה השהיד של ירושלים ופלשתין. הוא נפל בשדה הקרב של הג'יהאד. ישראל ביצעה שלושה פשעי מלחמה שמכאיבים לנו ומבטאים את הדרגות הגבוהות ביותר של האכזריות".

נעים אסם בלוויית אברהים עקיל, צילום: ללא קרדיט

עוד טען נעים קאסם: "בתקיפת מפקדי כוח רדואן - ישראל רצתה לשתק את חיזבאללה ולהסית את הסביבה שלו נגדה ולעצור את חזית התמיכה. אבל לוחמי ההתנגדות הכשילו זאת. ישראל רצתה להרוג 5000 איש בטבח הביפרים אך לא הצליחה".

הלוויותו של אברהים עקיל, צילום: רשתות ערביות

בכיר חיזבאללה הדגיש כי מבחינת הארגון "ההרים יזוזו" לפני שעמדתו תשתנה. הוא טען כי "ארה"ב שוקעת מכף רגל ועד ראש ברצח העם הישראלי". כמו כן איים קאסם כי "הכלכלה של ישראל תושמד והיא לא תשיג את המטרות שלה".

הלוויותו של אברהים עקיל, צילום: רויטרס

חבר הפרלמנט הלבנוני מישל דוויהי אמר לתקשורת המקומית כי "מה שקורה בלבנון זה אסון גדול וישראל תשתמש בכל הכלים הטכנולוגיים והטילים שלה להגביר את ההרס במדינה. בראש סדר העדיפויות עומד הצורך לעצור את המלחמה ולהגן על אנשינו בדרום. עלינו לחשוב על מדיניות וליצור פתרונות. לבנון לא מסוגלת להמשיך את המלחמה ההרסנית עם מה שיש לה".

זירת התקיפה בלבנון, צילום: אי.פי

חבר הפרלמנט של חיזבאללה חסן פדלאללה טען היום כי הארגון יכול לספוג את כל המכות ולהכשיל את מטרותיה של ישראל.

לדבריו, "נכנסנו לשלב חדש במלחמה של ישראל. החזית הדרומית היא חזית מרכזית במסגרת הלחץ על ישראל לעצור את המלחמה בעזה. ישראל רוצה לשלול יכולות של חיזבאללה כדי למנוע ממנו להמשיך לתמוך בעזה".

הוא הוסיף: "התגובה באה קודם כל בהמשך התמיכה בעזה, ושנית בכך שלא נותר ואקום בתשתית הנהגת חיזבאללה, אפילו ליום אחד. אין ואקום באף אתר של חיזבאללה, שמפקדיו נהרגו. בליל התוקפנות על הדאחיה האחים שנטלו על עצמם את האחריות החדשה מילאו את עבודתם ופעלו כנגד ישראל".

חבר ועדת הביטחון במועצת השורא האיראנית, בחשאיש ארדסתאני, צוטט בתקשורת הערבית באומרו: "הפיצוץ של מכשירי הביפר הוא אחד התרחישים להריגתו של הנשיא ראיסי".

איברהים ראיסי עם חסן נסראללה (ארכיון), צילום: המרכז הירושלמי

לדברי הפוליטיקאי האיראני - ראיסי השתמש במכשירי ביפר. נציין כי בחודש שעבר, דווח כי ועדת החקירה באיראן הסיקה כי המסוק התרסק בגלל תנאי מזג האוויר. בהתרסקות נהרג ראיסי יחד עם שר החוץ האיראני אמיר חוסיין עבדולליהאן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר