מומחים: שילוב חיסולים ופגיעה במערכי האש - אלה הצעדים הבאים להכרעת חיזבאללה

מרכז "עלמא" ממליץ: "מאמץ החיסולים צריך להמשיך כל העת לצד המאמץ המרכזי - פגיעה ממשית במערכי ם המרכזיים של ארגון הטרור" • הדו"ח מציע "לבצע קפיצת מדרגה נוספת כדי להמשיך ולגבות מחיר יקר מהיררכיית ההנהגה" • היעדים המומלצים - האשם צפי אל-דין, הדמות הבכירה ביותר אחרי נסראללה ונעים קאסם

זירת התקיפה בלבנון. צילום: אי.פי

מרכז "עלמא", המתמחה בזירה הצפונית, פרסם היום (ראשון) דו"ח בעניין התקיפה בדאחייה עם פרטים נוספים על יעד החיסול. על פי הדו"ח, התקיפה כוונה למרתף של בניין בן שבע קומות בביירות.

הבניין שהופצץ בדאחייה // רשתות ערביות

עוד ציינו ב"עלמא" כי ראש מטה המבצעים בחיזבאללה, איברהים עקיל, נפגש עם מפקד כוח רדואן בפועל ועם חמישה מפקדי מרחבי תקיפה נוספים. כמו כן, צוין כי עקיל, לפי כמה דיווחים, הפך לאישיות הצבאית הבכיר ביותר בחיזבאללה אחרי חיסול פואד שוכר ביולי. לפי הדו"ח, מלבד אחריות ישירה על כוח רדואן, הוא היה אחראי גם על יחידת ההנדסה הקרבית, מערך הנ"ט, יחידת ההגנה האווירית ועוד.

למרות מתקפת המנע - חיזבאללה מציג רציפות תפקודית

מעבר לכך, נכתב בדו"ח של ראש מחלקת המחקר, טל בארי: "מאמץ החיסולים צריך להמשיך כל העת לצד המאמץ המרכזי שהוא פגיעה ממשית ואסטרטגית במערכי האש המרכזיים של חיזבאללה; מערך הטילים והרקטות. נכון לכתיבת שורות אלה, מערכי הטילים האסטרטגיים של חיזבאללה לא נפגעו. למרות שצה"ל החל לשים דגש מתקיפת המנע ב-25 באוגוסט על תקיפת מערכי הרקטות הטקטיים לטווח קצר (עד 80 קילומטר) בדרום לבנון, חיזבאללה ממשיך לנהל מדיניות אש המצביעה על רציפות תפקודית ממערכים אלה".

רגע הפיצוץ בלבנון - זווית נוספת

לפי הדו"ח, "ללא קשר להמשך עוצמתן ואיכותן של תגובות חיזבאללה בהמשך, אנו ממליצים להמשיך ולפגוע בחברי מועצת הג'יהאד שנותרו על פי התיעדוף הבא: 1. עלי כרכי, מתוקף תפקידו כמפקד חזית הדרום (תמונתו ופרטים נוספים עליו אינם מוכרים ממקורות גלויים). 2. טלאל חמיה, המשמש כראש יחידה 910 האחראית על מבצעי החוץ של חיזבאללה. בעבר שימש כסגנו של עימאד מורניה עד שהאחרון חוסל בפברואר 2008. ייתכן כי גם שימש כקצין המודיעין הראשי של חיזבאללה".

על פי הדו"ח, "בהינתן המשך המצב הנתון לעיל וכל עוד לא תהיה התפתחות אחרת במצב הלחימה בצפון, אנו ממליצים בהיבט הסיכולי לבצע קפיצת מדרגה נוספת כדי להמשיך ולגבות מחיר יקר מאוד מהיררכיית ההנהגה של חיזבאללה. קפיצה זו משמעותה פגיעה בחברי מועצת השורא – ההנהגה הכללית הבכירה ביותר של חיזבאללה הפועלת תחת חסן נסראללה".

נסראללה (ארכיון), צילום: רשתות ערביות

"הפגיעה צריכה להיות הן פגיעה אופרטיבית והן פגיעה סימבולית ויכולה לבוא לידי ביטוי בשני חברי מועצת השורא: אופרטיבית - האשם צפי אל-דין, הוא הדמות הבכירה ביותר בחיזבאללה אחרי נסראללה. הוא משמש כראש המועצה המבצעת האחראית על כל המנגנונים האזרחיים של חיזבאללה המהווים חלופה לרשויות הפורמליות של מדינת לבנון. פעילות המועצה המבצעת למעשה מאפשרת את הפעילות הצבאית של חיזבאללה".

עוד הוסיפו כי צפי אל-דין, "כנראה גם סומן להיות יורשו של נסראללה. אל-דין הוא יליד 1964 ובעברו שימש גם כראש מועצת הג'יהאד (שכיום אין לה אחראי מוגדר). בנוסף על תפקידו כיום הוא גם חבר במועצת הג'יאהד ונוכח בישיבותיה".

איברהים עקיל, ראש מערך המבצעים בחיזבאללה, צילום: .

על פי המכון, המטרה סמלית יכולה להיות נעים קאסם: "בתפקידו הרשמי הינו סגנו של נסראללה. כיהן במספר רב של תפקידים בחיזבאללה כולל ראש המועצה המבצעת. משמש כאחראי עליון על חברי הפרלמנט ועל מועצת העבודה הפרלמנטרית".

לסיום, צוין בדו"ח כי "טקסי הלווייתו של איברהים עקיל צפויים להתחיל היום (ראשון) בשעה 16:00. מבחינת חיזבאללה, התגובה על החיסול טרם החלה ולא ברור בשלב זה איך יגיב חיזבאללה לחיסולו של עקיל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר