דיווח: מפקדי חיזבאללה שחוסלו תכננו פעולה קרקעית בישראל

גורם בארגון הטרור סיפר לאתר החדשות "אל מוניטור" כי עקיל ואנשיו נפגשו על מנת לתכנן "מבצע קרקעי בלב השטחים הכבושים" • המבצע תוכנן כתגובה למתקפת הביפרים • נשיא המדינה יצחק הרצוג בריאיון ל"סקיי ניוז": "התכנסו שם כדי לתכנן מתקפה דומה ל-7 באוקטובר"

אנשי כוח רדואן של ארגון הטרור חיזבאללה. צילום: ללא

התוכנית שסוכלה: בכיר ארגון הטרור חיזבאללה, אברהים עקיל, תכנן יחד עם מפקדי כוח רדואן פעולה קרקעית בתוך שטחה של ישראל, בפגישה במהלכה חוסל בהפצצת חיל האוויר בשכונת הדאחייה בביירות, כך דיווח אתר החדשות "אל מוניטור". 

זירת התקיפה בדאחייה בביירות | ללא קרדיט

על פי הדיווח, שמקורו בבכיר המקורב לארגון הטרור, אנשי הארגון נפגשו ותכננו פעולה של כוח רדואן, היחידה המובחרת וההתקפית של ארגון הטרור,  "בלב השטחים הכבושים", זאת בתגובה לפיצוץ מכשירי הביפר של אנשי הארגון בשבוע שעבר. 

"התכנסו לתכנן מתקפה דומה ל-7 באוקטובר"

נשיא המדינה יצחק הרצוג חשף בריאיון ל"סקיי ניוז" כי עקיל והבכירים הנוספים מכוח שחוסלו בדאחייה ביום שישי האחרון "התכנסו שם כדי לתכנן מתקפה דומה ל-7 באוקטובר".

התקיפה הישראלית, שכללה ארבעה טילים, פגעה בדיוק רב בחניון ובקומה השנייה מתחת לקרקע של המבנה, וגרמה לקריסתו. לפי הדיווחים, כ-20 מפקדים בכוח רדואן נפגעו בעת הפגישה, וצה"ל אישר כי חמש מתוך שש המח"טים של הכוח המוביל שהיו בפגישה חוסלו. בין המחוסלים היה גם אחמד ווהבי, שנחשב למפקד בפועל של כוח רדואן לאחר חיסול קודמו.

צמרת רדואן שחוסלו בתקיפה, צילום: רשתות ערביות

בנוסף לעקיל וווהבי, חוסלו בתקיפה 15 מחבלים נוספים מארגון חיזבאללה, ביניהם מפקדים בכירים בשרשרת הפיקוד של "כוח רדואן". בין המחוסלים היו מפקדי מרחבי התקפה בגזרות שונות כמו החוף, קאנא, רכס רמים, אלחיאם והר דב, וכן בכירים במטה הכוח כמו אחראי המבצעים וראש המטה. צה"ל מדגיש כי מפקדים אלו הובילו ותכננו במשך שנים את תוכנית ההתקפה והחדירה של הכוח לשטח מדינת ישראל.

עקיל, שהיה חבר במועצת הג'יהאד של חיזבאללה ואחראי על מערך המנהור וכוח רדואן, היה דמות מפתח בארגון. דובר צה"ל הדגיש כי עקיל והמפקדים שחוסלו היו מאדריכלי "התוכנית לכיבוש הגליל", תוכנית שדמתה במהותה לטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר. "התכנסו 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר