המפקד מקרב אסון השייטת - שהפך במלחמה למס׳ 1 בכוח רדואן | המחבלים שחוסלו לצד בכיר חיזבאללה

במהלך הלילה הודיע חיזבאללה על 15 מחבלים הרוגים מלבד איברהים עקיל • אחמד ווהבי היה המפקד בפועל של כוח רדואן אחרי חיסול וויסאם א-טוויל • הוא שימש כאחראי על המבצעים ועל ההדרכה בכוח רדואן, ולמעשה פיקד על יחידת העילית, שנבנתה כדי לפשוט לגליל

זירת התקיפה בביירות. צילום: אי.אף.פי

חיזבאללה הודיע הלילה (שבין שישי לשבת) כי אחמד ווהבי, אחד ממחוסלי התקיפה בדאחייה, היה המפקד בפועל של כוח רדואן אחרי חיסול וויסאם א-טוויל.

מתחילת המלחמה הודיע ארגון הטרור על יותר מ-500 מחבלים הרוגים. במהלך הלילה הודיע חיזבאללה על 15 מחבלים הרוגים מלבד איברהים עקיל

לפי ההודעה, אחמד ווהבי שימש כאחראי על המבצעים ועל ההדרכה בכוח רדואן, ולמעשה פיקד על יחידת העילית, שנבנתה כדי לפשוט לגליל. עוד נכתב עליו, כי שימש כאחד ממפקדי השטח בחיזבאללה באסון השייטת ב-1997.

ווהבי, בכיר ביחידת 800 של חיזבאללה שחוסל בתקיפה בביירות. מצולם עם סולימאני, שחוסל ב-2020, צילום: רשתות ערביות

לפי מקורות ערביים, ווהבי היה גם בכיר ביחידת 800 של חיזבאללה, שעוסקת בלוחמת חי"ר. בתמונה ברשת הוא הופיע עם מפקד כוח קודס האיראני, קאסם סולימאני, שחוסל ב-2020.

פואד שוכר, איברהים עקיל ואחמד ווהבי, צילום: רשתות ערביות

הערוץ הלבנוני MTV דיווח כי משפחותיהם של כמה בכירים בכוח רדואן קיבלו הודעות על מותם. ביניהם: אחראי מערך ההדרכה, אחראי המטות, אחראי ההדרכה המרכזי של יחידת 800 ומפקד גדוד בכוח רדואן. רשת "אל-ערביה" הסעודית דיווחה כי שניים ממפקדי כוח רדואן שחוסלו, היו אחראים על אימונים, חימוש והיערכות.

הערוץ הסעודי אל-חדת' דיווח על חלק משמותיהם של בכירי כוח רדואן שחוסלו עם איברהים עקיל בדאחייה בביירות:

- מפקד ביחידה - חמזה אל-ר'רביה
- מפקד ביחידה - סראג' חדרג'
- מפקד ביחידה - אבו יאסר
- מפקד ביחידה - חאג' אבו חוסין ווהבי
- מפקד ביחידה - מוחמד קאסם אל-עטאר
- מפקד ביחידה - חאג' מהדי
- מפקד ביחידה - חאג' נינווי
- מפקד ביחידה - מהדי אל-בווקס

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר