הפגישה החשאית בלב ביירות: צמרת כוח רדואן נפגעה מ-4 טילים מדויקים למתחם תת קרקעי

מקור ביטחוני לבנוני דיווח לרשת "אל-ג'זירה" כי התקיפה הישראלית פגעה במבנה בלב הדאחייה וגרמה לקריסת הקומה השנייה • בכיר חיזבאללה איברהים עקיל חוסל לאחר ששוחרר מבית החולים בעקבות פציעתו מ"מתקפת הביפרים" • משרד הבריאות הלבנוני מדווח: 14 הרוגים ו-66 פצועים, בהם 9 במצב אנוש • על פי דיווחים בלבנון - זוהתה גופתו של עקיל

זירת התקיפה בביירות. צילום: AFP

מתחת לפני השטח: רשת "אל-ג'זירה" הקטארית דיווחה ממקור ביטחוני לבנוני כי התקיפה פגעה בחניון וחדרה לקומה השנייה מתחת לקרקע. לפי המקור, מספר מפקדים בכוח רדואן שנפגעו בתקיפה, יצאו אחרי ההפצצה.

המודיעין על חיסולו של עקיל היה מודיעין מתפרץ, שאושר במהירות יחסית, בעת שהרמטכ״ל שהה בפיקוד הצפון. על פי דיווח בלבנון: זוהתה גופתו של בכיר חיזבאללה איברהים עקיל.

לטענת המקור, גורלו של בכיר חיזבאללה איברהים עקיל, "עדיין לא ברור". הוא ציין כי התקיפה כללה ארבעה טילים שגרמו לקריסת המבנה, וש-20 מפקדים בכוח רדואן נפגעו בזמן שנכחו בפגישה.

זירת החיסול בביירות, צילום: AP

לפי דיווחים, איברהים עקיל, בכיר בחיזבאללה, אשר היה בין המפקדים במקום, נפצע מוקדם יותר השבוע במתקפת הביפרים, אך שוחרר מבית החולים בביירות זמן קצר לפני מותו בתקיפה הישראלית.

הערוץ הלבנוני MTV מדווח כי משפחותיהם של כמה בכירים בכוח רדואן קיבלו הודעות על מותם. ביניהם: אחראי מערך ההדרכה, אחראי המטות, אחראי ההדרכה המרכזי של יחידת 800 ומפקד גדוד בכוח רדואן.

משרד הבריאות הלבנוני דיווח כי באירוע נהרגו 12 בני אדם, ונפצעו 66 נוספים, מתוכם 9 במצב אנוש.

זירת התקיפה בביירות, צילום: AP

על פי דובר צה"ל, עקיל והמפקדים שחוסלו היו מאדריכלי "התוכנית לכיבוש הגליל", במסגרתה חיזבאללה תיכנן ביום פקודה לפשוט לשטח מדינת ישראל, לכבוש את יישובי הגליל, לרצוח ולהרוג חפים מפשע, בדומה למה שביצע ארגון הטרור חמאס בטבח הרצחני בשבעה באוקטובר. 

ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, גינה את התקיפה וטען כי היא מוכיחה שישראל "מתעלמת לחלוטין משיקולים הומניטריים".

עקיל היה אחד מהבכירים שעמדו מאחורי התכנון של "תוכנית לכיבוש הגליל" – מבצע שנועד לחדור לשטח ישראל ולכבוש את יישובי הצפון, במתקפה המזכירה את הטבח הרצחני שביצע חמאס באוקטובר האחרון.

זירת החיסול בביירות, צילום: AFP

עקיל החל את דרכו בחיזבאללה בשנות ה-80' במנגנון הג'יהאד האיסלאמי, האחראי על פיגועי חיזבאללה מחוץ לשטח לבנון, ולקח חלק בפיגועים רבים שבוצעו במדינות שונות נגד גופים ואזרחים בינלאומיים חפים מפשע.

החל משנת 2004 מכהן כראש מערך המבצעים של חיזבאללה, כחלק מכך היה אחראי על פעילות חיזבאללה בתחומי פיגועי חבלה, ירי נ"ט, מטעני נפץ, הגנה אווירית והיבטים צבאיים נוספים.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר