"ישראל העליבה את איראן": התגובות בעולם הערבי לחיסולו של איברהים עקיל

דיפלומטיים ועיתונאים בעולם הערבי מגנים את תקיפות צה"ל בלב הדאחייה בביירות • העיתונאית הירדנית מיי עבדאללה דיווחה כי "ישראל תקפה שני מבנים באזור מיושב ובשעת עומס" • שגרירות איראן בביירות מסרה: "הטירוף הישראלי חצה את כל הגבולות"

עיתונאי אל-ג'זירה מסולק מזירת החיסול

בעולם הערבי הגיבו היום (שישי) לחיסולו של איברהים עקיל, מי שהיה ראש אגף המבצעים של חיזבאללה, ויד ימינו של מזכ"ל ארגון הטרור חסן נסראללה.

חוסל רשמית, עקיל, צילום: ללא קרדיט

הפרשן הסעודי עבדאללה אל-התילה כתב: "ישראל העליבה את איראן ואת זרועותיה באזור במכות איכותיות שהרגו והטילו הרס. התגובה של איראן וזרועותיה מוגבלת לרצח תרנגולות ושריפת עשבים שוטים".

זירת התקיפה בדאחייה בביירות, צילום: רויטרס

עיתונאי לבנוני כותב כי המטרה הישראלית היא לאלץ את חיזבאללה להגיב כדי שזאת תהיה עילה למבצע ישראל גדול נגד לבנון. ראש ממשלת המעבר בלבנון נג'יב מיקאתי הגיב לחיסול ולמתקפת הביפרים השבוע, ואמר כי מדובר ב"רעידת אדמה ביטחונית חסרת תקדים, שגרמה לאלפי קורבנות, ביניהם פצועים והרוגים. זה מעשה פשע מביש, שדומה לרצח עם ולטבח. אנחנו מעלים את הסוגיה הזאת בפני הקהילה הבינלאומית והמצפון האנושי - כאשמה כלפי האויב הישראלי".

ראש ממשלת המעבר בלבנון, צילום: AFP

שגרירות איראן בביירות מסרה בהודעה המלאה כי במדינה "מגנים את הטירוף הישראלי שחצה את כל הגבולות בתקיפה על אזורי מגורים בדאחייה הדרומית של ביירות. אנחנו מגנים את הפשעים האלו שלא יפגעו בנחישותם של הלבנונים".

עשן בשמי ביירות, צילום: AFP

העיתונאית הירדנית מיי עבדאללה דיווחה כי "ישראל תקפה שני מבנים בדאחיה הדרומית באזור מיושב ובשעת עומס. משרד הבריאות הלבנונית קראה לתושבים לתרום דם".

משרד החוץ הסורי האשים בתגובה: "הישות הציונית מבצעת פשעים בכמה חלקים באזור, האחרון שבהם היה בפרבר הדרומי של ביירות, ומפגינה את אכזריותה ואת התרחקותה מהאנושיות ומהלגיטימיות הבינלאומית, שכן פשעים אלו נחשבים לפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות". גם בארגוני הטרור הפלשתיניים, חמאס והג'יהאד האסלאמי, פרסמו הודעות גינוי נגד ישראל.

בניין המגורים שהותקף בלבנון, צילום: אי.פי

פעיל הרשת הפלשתיני, אדהם אבו סלמיה שתומך בחמאס, כתב כי ישראל "מנסה לשבור את משוואת ההתשה של חיזבאללה שפתח בחזית הצפונית, ולנסות לשכנע את הנהגת חיזבאללה להפריד את החזית שלהם מהחזית של עזה".

תומכי מנהיג החות'ים, עבד אל-מלכ אל-חות'י (ארכיון), צילום: אי.פי.אי

הלשכה המדינית של החות'ים: "אנחנו מגנים בחריפות את ההסלמה המסוכנת של האויב שחוצה את כל הקווים האדומים בתקיפה בדאחיה הדרומית של ביירות. אנחנו מדגישים שוב שהפשעים האלו לא יחלישו את נחישות העם הלבנוני וההתנגדות שלו".

פעיל חיזבאללה בהלוויית אחד ממחבלי הארגון אחרי מתקפת הביפרים, צילום: אי.אף.פי

כתב אל-ג'זירה: "פעולותיה של ישראל נגד חיזבאללה חורגות מפגיעה במפקדיו; הן שוברות את האמון בין הקבוצה לבין הקהילה הסובבת אותה, שתמיד האמינה שהם מוגנים על ידי מנגנון צבאי וביטחוני מקצועי ביותר".

העיתונאי הסורי נור גולאן: "בתמצית - התפקיד של מיליציית חיזבאללה הסתיים אחרי שהשתתפה עם כל היכולות שלה עם עמיתיה בהרס מדינות וכלכלות וצבאות וחברות של האזור. הנוכחות שלה כבר לא נחוצה לשלב הבא".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר