"רימו אותנו": חיזבאללה המשיך לחלק ביפרים ממולכדים עד הרגע האחרון

מקורות בלבנון חושפים: הארגון לא הצליח לזהות את חומרי הנפץ במכשירים למרות בדיקות מקיפות • עד 3 גרם חומר נפץ הוטמנו בכל מכשיר • מקור לבנוני שהגיעו אליו ממצאי בדיקת המכשירים סיפר כי הסוללות של מכשירי הקשר הנישאים הוטענו בחומר נפץ רב עוצמה מסוג PETN

פעיל חיזבאללה בהלוויית אחד ממחבלי הארגון אחרי מתקפת הביפרים. צילום: אי.אף.פי

מקורות בכירים בלבנון חשפו בפני סוכנות הידיעות רויטרס פרטים חדשים על מתקפת הביפרים חסרת התקדים נגד חיזבאללה, שגרמה ל-37 הרוגים וליותר מ-3,000 פצועים בארגון. על פי הדיווחים, חיזבאללה המשיך לחלק מכשירי קשר ממולכדים מסוג Gold Apollo לאנשיו עד שעות ספורות לפני הפיצוצים ההמוניים.

דיווחים בלבנון: פיצוצי הביפרים התחדשו | רשתות ערביות

"אחד מחברי המיליציה קיבל ביפר חדש ביום שני, שהתפוצץ למחרת בעודו בקופסה", מסר אחד המקורות. מקור נוסף ציין כי "ביפר שניתן לבכיר בארגון לפני ימים ספורים פצע את אחד הכפופים לו כשהתפוצץ". התנהלות זו מעידה כי למרות בדיקות שגרתיות שערך במכשירים, חיזבאללה לא חשד בהם וחש ביטחון להשתמש בהם.

פצוע ממתקפת הביפרים בבית חולים באיראן, צילום: AP

על פי הדיווחים, חיזבאללה ערך בדיקות מקיפות למכשירי הקשר מאז הגעתם ללבנון ב-2022, כולל טיסות עם המכשירים בנמלי תעופה כדי לוודא שלא יפעילו אזעקות. למרות זאת, הארגון לא הצליח לזהות את חומרי הנפץ שהוסתרו במכשירים. "קשה מאוד לזהות את חומרי הנפץ עם כל מכשיר או סורק," הסביר אחד המקורות.

מקור לבנוני שהגיעו אליו ממצאי בדיקת המכשירים סיפר כי הסוללות של מכשירי הקשר הנישאים הוטענו בחומר נפץ רב עוצמה מסוג PETN. "עד שלושה גרמים של חומרי נפץ הוסתרו בביפרים במשך חודשים מבלי שחיזבאללה גילה אותם", ציין המקור.

לפי סוכנות הידיעות "רויטרס", התפוצצו מכשירי רדיו קטנים ששונים מהביפרים שהתפוצצו , צילום: .

בעקבות גל הפיצוצים הראשון ביום שלישי, חיזבאללה הגביר את בדיקות מערכות התקשורת שלו, אך ללא הצלחה. "היו מספר בעיות אלקטרוניות שהצלחנו לגלות - אבל לא את הביפרים," סיכם אחד המקורות. "הם רימו אותנו, כל הכבוד לאויב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר