ניצל מניסיון חיסול והתאמן בצפון קוריאה: זה בכיר חיזבאללה שהיה מטרת התקיפה בדאחייה

אברהים עקיל עומד בראש מערך המבצעים של חיזבאללה ונחשב למספר 2 בארגון לאחר חיסול פואד שכר • עקיל עמד מאחורי הפיגועים נגד השגרירות האמריקנית בביירות בשנת 1983

אברהים עקיל. צילום: רשתות ערביות

מקורות ביטחוניים בלבנון אישרו היום (שישי) לסוכנות הידיעות הצרפתית afp כי מטרת התקיפה הישראלית בשכונת הדאחייה בדרום ביירות הייתה אברהים עקיל, ראש מערך המבצעים של ארגון הטרור חיזבאללה.

זירת התקיפה בדאחייה בביירות | ללא קרדיט

עקיל, חבר במועצת הג׳יהאד של חיזבאללה, הוא דמות מסתורית ומעט ידוע על חייו הפרטיים ועברו. כלי תקשורת זרים דיווחו כי הוא ממוקם כעת במקום הנשני בהיררכיה של הארגון לאחר חיסולו של רמטכ״ל חיזבאללה פואד שכר מוקדם יותר השנה. מתוקף תפקידו עקיל חלש על מערך המנהור של חיזבאללה וכן על כוח רדואן, יחידת העילית של ארגון הטרור.

שרשרת הפיקוד בחיזבאללה, צילום: מכון המחקר ALMA

שמו עלה לכותרות לראשונה בשנת 1983 לאחר שבמסגרת תפקידו כבכיר בג׳יהאד האסלאמי, הארגון הצבאי של חיזבאללה דאז, הוא עמד מאחורי סדרת פיגועים נגד כוחות זרים בביירות. בפיצוצים בשגרירות ארצות הברית, שבוצעו בפקודתו, נהרגו 63 בני אדם ופיגועים נגד הכוחות הזרים בלבנון נהרגו 302 בני אדם, רבים מהם נחתים אמריקנים.

על פי דיווחים באתרים הקשורים לעולם המודיעין, עקיל היה אחד מכמה אנשי ארגון הטרור שנשלחו בחסות איראן לצפון קוריאה, על מנת לקבל הכשרה בפיקוד וביצוע פיגועים. עקיל ניצל מניסיון חיסול של צה״ל בשנת 2000 כשמסוק אפאצ׳י של צה״ל שיגר טיל לעבר מכוניתו. עקיל הצליח להימלט מהרכב ולהתחבא מאחורי בניין סמוך. הוא נפצא באורח של כשטיל נוסף פגע במבנה אך שרד את התקיפה.

אמבולנסים בזירת התקיפה בדאחייה, צילום: AP

במהלך מלחמת לבנון השנייה היה אמון עקיל על תיאום האספקה והסיוע מול צבא סוריה ומשטר אסד. לאחר המלחמה הוא קיבל פיקוד על מערך המודיעין והאבטחה של חיזבאללה. בשנת 2016, לאחר חיסולו מוסטפה בדר א-דין, רמטכ״ל חיזבארללה דאז, הוא היה מועמד יחד עם פואד שכר לרשת את הבכיר אך לא נבחר לתפקיד. בשנת 2023 הציב משרד האוצר האמריקני פרס של 7 מיליון דולרים על כל מידע שיביא ללכידתו או חיסולו של רב המחבלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר