בתוך הסוס הטרויאני: המלחמה החשאית של ישראל בחיזבאללה

בדאחייה שבביירות התרחש מחזה שהשתייך עד כה לסרטים הוליוודיים • בתוך שניות ספורות, אלפי מכשירי זימונית של מחבלי חיזבאללה החלו לצפצף, להתחמם ולהתפוצץ • יממה לאחר מכן, הלא יאמן הכה שנית כשהמחזה חזר על עצמו • מלבד הזעזוע העמוק, מדובר בעידן חדש בתחום הפעילות החשאית

הכאוס חוזר לרחובות ביירות. צילום: אי.אף.פי

בשעת אחר צהריים השכונת הדאחייה, פרבר דרומי של העיר ביירות ומעוז ארגון הטרור חיזבאללה בבירה, בשעה שהתושבים עסוקים בסיומו של יום העבודה, התרחש מחזה שהשתייך עד כה לספרי מתח או סרטים הוליוודיים.

רגע פיצוץ הביפר בלבנון // רשתות ערביות

בתוך שניות ספורות, אלפי מכשירי זימונית של אנשי ארגון הטרור, החלו לצפצף, להתחמם ולהתפוצץ. אנשי הארגון, שגודשים אתה הפרבר הצפוף בבגדים אזרחיים ועוסקים בשגרת יומם, הפכו בשנייה לפצצות מהלכות.

"שמענו קולות של פיצוץ ויצאנו החוצה, היה דם על הכביש. כל השכונה נראתה כמו עיר זומבים. הופתענו לראות כל כך הרבה פצועים, עזרנו לפנות אותם לאמבולנסים, אבל לא היה לנו מושג מה קרה", סיפר לרשת החדשות CNN תושב הדאחייה, שלא רצה להזדהות בשמו.

מבצע פיצוץ הביפרים בביירות לבנון, צילום: ללא

יממה לאחר מכן, בשעה שארגון הטרור מקיים הלוויה לבנו של חבר פרלמנט מטעם הארגון, שנהרג בפיצוצים, הלא יאמן הכה שנית כשמאות מכשירי קשר וטלפונים ניידים החלו להתפוצץ. זירת ההלוויה הפכה לסרט אימה של צרחות, ומפגן העוצמה של הארגון הפך למקור עצום למבוכה.

בשתי התקיפות נהרגו לפחות 37 בני אדם, רובם המוחלט מחבלי חיזבאללה, ונפצעו עוד קרוב ל-4,000, הרבה מהם התעוורו או איבדו אצבעות.

פיצוץ בהלוויה ברובע הדאחייה בביירות | תיעוד

מלבד הזעזוע העמוק שנגרם בצמרת ארגון חיזבאללה ובחברה הלבנונית, אלפי הפיצוצים שנשמעו באותו אחר צהריים בישרו על עידן חדש בתחום הפעילות החשאית והריגול הבינלאומי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר