נסראללה: "ישראל חצתה את כל הקווים האדומים, עד כדי הכרזת מלחמה"

מזכ"ל חיזבאללה מתייחס לראשונה לפעולה שהרגה עשרות ממחבליו ופצעה אלפים • "היינו נתונים למכה חסרת תקדים בהיסטוריה של ההתנגדות בלבנון" • לטענתו, בדקה אחת הופעלו 4,000 מכשירים • נסראללה: "קיבלנו איומים רשמיים לגבי מתקפות נוספות, לא ניכנע לנתניהו ולגלנט" • מזכ"ל חיזבאללה הודיע כי הם הקימו ועדת חקירה פנימית כדי לבחון את כל התרחישים והאפשרויות

נאום נסראלה לאחר פיצוץ הביפרים. צילום: רשתות ערביות

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם היום (חמישי) מביירות. הרקע: סדרת פיצוצי מכשירי הקשר בלבנון השבוע, שפצעו אלפים ממחבליו והרגו 37 מהם.

הוא שלח תנחומים למשפחות ההרוגים ואיחל החלמה לפצועים. הוא גם הודה לממשלת לבנון ולגורמי הרפואה, שפעלו "יום ולילה" לטיפול בנפגעים. כמו כן, הוא הודה גם למי שתרמו דם לנפגעים, וטען כי מדובר ב"מבצע תרומת הדם הגדול ביותר בהיסטוריה של לבנון".

עוד אמר: "הפעולה ההזאת היא מבצע טרור גדול ומעשה טבח שמגיע לכדי הכרזת מלחמה". מזכ"ל חיזבאללה הודיע כי הם הקימו ועדת חקירה פנימית כדי לבחון את כל התרחישים והאפשרויות.

נסראללה הודה לכל המדינות שהודיעו על מוכנות לסייע, ובמיוחד לסוריה ש"פתחה עבורנו את בתי החולים", ולציר הפרו-איראני. הוא גם הודה כי רבים מהפצועים נפגעו בעיניים שלהם.
נסראללה הצהיר כי פיצוץ מכשירי הקשר עבר על כל הכללים ועל "כל הקווים האדומים". לדבריו, "הפיצוצים התרחשו בבתי חולים ובבתי מגורים", ולא הבחינו בין אזרחים לחברי חיזבאללה.

לטענת מזכ"ל, בדקה אחת הופעלו 4,000 מכשירים, ובכך ישראל בעצם התכוונה להרוג 4,000 איש בבת אחת.הוא טען כי "בדקה אחת ביום שלישי, ובדקה אחת ביום רביעי, ישראל רצתה להרוג 5,000 איש".

תקיפת צה"ל בדרום לבנון לפני נאום נסראללה, צילום: רשתות ערביות

בהמשך נאומו, נסראללה הודה שפיצוץ הביפרים היתה מכה כואבת לארגון:"אין ספק שאנחנו היינו נתונים למכה גדולה מבחינה ביטחונית ואנושית, חסרת תקדים בהיסטוריה של ההתנגדות בלבנון" .

עוד אמר נסראללה: "אנחנו יודעים שלאויב יש עליונות טכנולוגית ותמיכה מארה"ב ונאט"ו. יום שלישי ויום רביעי היו ימים קשים עבורנו. זה מכה גדולה אבל היא לא הפילה אותנו ולא תפיל אותנו".

נסראללה התייחס לפינוי התושבים ביישובי הצפון ואמר: "האויב הודה שהוא איבד את הצפון. זה אילץ את נתניהו וגלנט לתת פתרון לחזית הזאת שנחשבת לאחת מחזיתות ההתשה החשובה ביותר. החזית שלנו היא אחד מקלפי המשא ומתן החשובים ביותר שיש להתנגדות הפלשתינית כדי לעצור את התוקפנות בעזה".

נסראללה: "קיבלנו איומים רשמיים ולא רשמיים על מכות נוספות אם לא נסכים להפסקת אש. אי אפשר להיכנע לאיומים האלה או להפסיק לתמוך בעזה. אנחנו אומרים לנתניהו ולגלנט, לצבא, חזית לבנון ולא תיפסק לפני הפסקת התוקפנות על עזה. 11 חודשים אני אומר את הדברים האלה, וגם לאחר כל ההרוגים האחרונים. ההתנגדות בלבנון לא תפסיק לתמוך ולסייע לאנשי עזה והגדה".

נסראללה: "הפצועים עצמם משקפים את המורל בהצהרות שלהם ובסבלנות שלהם. הנחישות שלהם לחזור לשטח היא תגובה נוספת לאויב".

נסראללה טען כי ישראל "התכוונה להרוס את המבנה של ההתנגדות ולפגוע במערכת הפיקוד והשליטה. לפגוע בכמה שיותר מפקדים וליצור כאוס וחולשה במבנה הזה. אבל זה לא קרה מעולם. לא היתה חולשה במבנה של ההתנגדות אפילו לרגע אחד. היינו מוכנים בחזית לכל תרחיש והמבנה לא רעד".

נסראללה: "לנתניהו יש מטרה של הקבינט להחזיר את המתנחלים לצפון בביטחון. זאת מטרה. אנחנו מקבלים את האתגר הזה. אני אומר לנתניהו ולגלנט, אתם לא תוכלו להחזיר את המתנחלים לצפון. לא תוכלו. הדרך היחידה היא לעצור את המלחמה על אנשי עזה ועל הגדה המערבית. בלי זה, לא יקרה. גם לא מלחמה כוללת לא תצליח להחזיר את תושבי הצפון".

נסראללה התייחס לפרסום ב"ישראל היום": "אלוף פיקוד הצפון הציע להיכנס קרקעית לכפרי החזית ולהקים רצועת ביטחון. אנחנו מקווים שהם ייכנסו דרך היבשה מפני שכרגע הם מסתתרים באתרים ובמאמץ רב אנחנו מוצאים אותם. אבל אם הם נכנסים - אהלן וסהלן. זאת הזדמנות היסטורית ואנחנו מקווים לה".

מוקדם יותר, דווח בתקשורת הערבית כי אחיו של בכיר בחיזבאללה נעצר לחקירה. לפי הדיווח, בחיזבאללה מתחקרים את הפריצה המודיעינית, שאפשרה לחדור לביפרים ולמכשירי הקשר. בלבנון דווח על יותר מ-500 אנשים שנפצעו בעיניהם בפיצוצי המכשירים, ועל 300 ביניהם שהתעוורו לחלוטין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר