איראן על פציעת שגרירה בלבנון: "שומרים על הזכות להגיב" | תיעוד ממטוס הפצועים

שליח איראן לאו"ם התייחס לפיצוצי הביפרים בלבנון במהלכם נפצע שגריר איראן בלבנון, מוג'תבא אמאני • עוד דרש ממזכ"ל האו"ם לגנות את "פעולת הטרור ואת הפשע הנתעב", כך לדבריו • ברשת "תסנים" המזוהה עם משמרות המהפכה דווח על מטוס שנשא פצועים מביירות ללבנון

מטוס הפצועים בדרך לאיראן // רשתות ערביות

בדרך לסבב תגובות נוסף? שליח איראן לאו"ם, סעיד אירוואני, התייחס היום (רביעי) לפיצוצי הביפרים בלבנון אתמול והיום, במהלכם נפצע שגריר איראן בלבנון, מוג'תבא אמאני ומסר כי מדינתו "שומרת את זכותה תחת החוק הבינלאומי לנקוט באמצעים הדרושים כדי להגיב לפגיעה במשלחת האיראנית".

טהרן קראה למזכ"ל האו"ם אנתוניו גוטרש ולמועצת הביטחון של הארגון "לגנות את פעולת הטרור ואת הפשע הנתעב של ישראל נגד המשלחת האיראנית בלבנון ונגד הריבונות הלבנונית".

ברשת "תסנים" דווח על מטוס שנשא כ-90 פצועים מפיצוצי מכשירי התקשורת של חיזבאללה מביירות לטיפול בטהרן, ביניהם השגריר האיראני שבתחילה נמסר שנפצע באופן קל בלבד. בסרטון שצולם מהמטוס, נראים הנוסעים כשם חבושים בעיניהם וידיהם. אתמול דווח כי כ-500 מחבלים התעוורו כתוצאה מהפיצוצים.

לפי העדכונים הרשמיים, 12 נהרגו מפיצוצי הביפרים אתמול ו-14 מפיצוצי מכשירי הקשר היום. אבל ההערכות בישראל הן שאומדן ההרוגים והפצועים מפיצוצי הביפרים נמוך משמעותית מהמציאות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר