בעולם הערבי מגיבים לגל הפיצוצים השני בלבנון: "מצב ההשפלה של ציר הסירוב נהיה ברור לעין"

פרשן סעודי, אברהים אל-סולימאן: "תבכו עוד יותר כי הבכי שלכם מקשה את לבם של הקורבנות של מפלגת הטרור" • העיתונאי עמר מדניה, המזוהה עם האופוזיציה הסורית לגלג: "תדמיינו שאחד ביקר אצל נסראללה, שכח ביפר על הכיסא ונסראללה התיישב עליו" • בציר הפרו-איראני עסקו בתגובה אפשרית: "ניצבים מול מתקפה אלקטרונית חסרת תקדים"

מכשירי קשר (אילוסטרציה). צילום: אי.אף.פי

בעולם הערבי הגיבו היום (רביעי) לגל השני של פיצוצי מכשירי הקשר בלבנון, שהביא ל-300 פצועים ולתשעה הרוגים במדינה.

תיעוד: צעקות בזמן פיצוץ מכשירי הקשר בלבנון // רשתות ערביות

אברהים אל-סולימאן, פרשן סעודי, כתב כי "מצב החולשה וההשפלה שחווים חסידי ציר הסירוב (המחנה הפרו-איראני) נהיה ברור לעין. האליל המפלגתי שלהם נפל וכבודו נרמס. תבכו עוד יותר כי הבכי שלכם מקשה את ליבם של אלה, שהיו קורבנות למפלגת הטרור שלכם (חיזבאללה)".

העיתונאי עמר מדניה, שמזוהה עם האופוזיציה הסורית הגיב בלגלוג: "תדמיינו לעצמכם, שאחד ממנהיגי חיזבאללה ביקר אצל חסן נסראללה והיה איתו ביפר, שהוא שכח אותו על הכיסא, ונסראללה התיישב עליו בטעות".

פיצוץ של מכשיר אלחוטי בתוך דירת מגורים באזור ע'זיה, מחוז צידון, דרום לבנון // רשתות ערביות

בתגובה לפרסום בישראל, על מתן סמכויות לנתניהו וגלנט לביצוע צעדי הגנה נגד חיזבאללה, כתב הפרשן הקטארי, עבדאללה בן חמד אל-עזבה: "ההצגה של פיטורי גלנט היתה רק כדי להרוויח זמן".

בינתיים, בציר הפרו-איראני, עסקו בתגובה האפשרית של חיזבאללה. וויסאם איסמאעיל מהערוץ אל-מיאדין, המקורב לארגון, אמר כי "מה שיקבע את אופן התגובה ואת המנגנונים שלה, הוא הקריטריונים של הכוח. לא המוסדות הבינלאומיים".

פרשן אחר בערוץ, סמיר אל-חסן, אמר: "אנחנו ניצבים מול מתקפה אלקטרונית חסרת תקדים ומלחמת טכנולוגיה שדוחפת לכיוון הסלמה. צריך לשמור על חזית התמיכה הלבנונית בתפקוד חיוני".

פרשן רשת "אל-ג'זירה" הקטארית, פייסל אל-קסאם,

על רקע דברים אלה, פרשן רשת "אל-ג'זירה" הקטארית, פייסל אל-קסאם, כתב אתמול כי "את מה שקרה לחיזבאללה אפשר לתאר בתור מתקפת המנע הגדולה בהיסטוריה. אפשר להשוות אותה לתקיפות של ישראל נגד חיל האוויר המצרי במלחמת 1967 (ששת הימים) לחיזבאללה היום יש אלפי מפקדים וחברים פצועים. אם הוא נכנס למלחמה היום, הפצועים שלו לא ימצאו מיטה אחת בבית חולים כלשהו בלבנון, כי בתי החולים עמוסים כבר כעת בנפגעים. מה שמחמיר את המצב הוא אובדן של התקשורת הצבאית".

הפרשן הפלשתיני, איברהים אל-אמין, המקורב לחמאס: "התוקפנות הישראלית דורשת מאיתנו שקט, ריכוז ולימוד מעמיק של מה שקרה. ישראל שואפת לזרוע פחד וטרור בעם הלבנוני, אבל אני מאמין שישראל השתמשה ברוב הקלפים הנסתרים שלה ואסור להגיב לטרור הזה בתגובה בלתי מחושבת. חשוב להקים ועדת חקירה, שתחשוף את השיטות של ישראל ועל התגובה להיות מפתיעה. אני לא חושב שנשארו לישראל עוד טריקים כאלה. כמו כן, עלינו להפיק לקחים מהמתרחש בלבנון ובאזורים אחרים ולפעול לארגון מחדש".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר