E-COM 82V: זה מכשיר הקשר של מחבלי חיזבאללה שהתפוצץ

מוצרי החברה נמצאים בשימוש בארגונים מקצועיים רבים ברחבי העולם, כולל משרד ההגנה האמריקני וחיל הנחתים של ארצות הברית • המכשיר שנשאו המחבלים משתמש בגלי רדיו ונחשב למוצר נפוץ

מכשיר הקשר E-COM 82V. צילום: מתוך אלי אקספרס

חברת איקום, שמטה הפעילות שלה ממוקם באוסקה שביפן, היא יצרנית מובילה של מוצרי תקשורת אלחוטית, אחד מהם הוא ה-E-COM 82V, מכשיר הקשר שמחבלי חיזבאללה השתמשו בו והתפוצץ היום בסדרת פיצוצים מסתורית נוספת בלבנון. המכשיר שנשאו המחבלים משתמש בגלי רדיו ונחשב למוצר נפוץ.

מבנים עולים באש בביירות לאחר פיצוץ מכשירי הקשר

מכשיר קשר אחר שבו החזיקו אנשי החיזבאללה - מכשיר קשר PTT (או Press To Talk) יושב על תדרים פתוחים וניתן לעלות ולדבר בו בחופשיות ללא כל הצפנה. היתרון של מכשיר זה הוא שהוא האפשרות לתקשורת חופשית וחינמית על גבי תדרים רבים. את התדר יש לתת לצד השני של השיחה על מנת שתוכל להיות תקשורת.

המכשירים האלה אינם כוללים תכונות חכמות כמו חיבור ל-GPS ולכן לא ניתן לעקוב אחרי המיקום המדויק שלהם. החיסרון של מכשירים אלה, הוא שהם בסופו של דבר מכשירים פתוחים ללא כל יכולת הצפנה, כך שאם אדם עולה על התדר הנכון הוא יכול בקלות לנטר את השיחה. המכשירים האלה פופולרים מאוד בקרב שירותי הצלה כמו משטרה ומכבי אש ואפילו בצבא. בשל העובדה שמדובר בתקשורת פתוחה, השיחה עצמה בדרך כלל נעשית בקודים מוסכמים.

מכשיר הקשר E-COM 82V, צילום: העלון למשתמש של המכשיר

הדגם הספציפי שהתפוצץ הוא מכשיר של חברת התקשורת היפנית ICom. החברה אמנם יפנית, אבל המכשיר אינו מיוצר ביפן אלא בשווקים אחרים. לפי דיווח של רויטרס, חיזבאללה רכש מאות מכשירי PTT מהדגם של ICom רק לפני כמה חודשים, סמו למשלוח של הביפרים שהתפוצצו אתמול.

מאז הקמתה בשנת 1964, החברה בנתה לעצמה מוניטין איתן כיצרנית אמינה של מכשירי קשר ניידים, ציוד רדיו חובבני, מערכות תקשורת ימית, מוצרי ניווט, ציוד תעופה ומקלטי תקשורת מתקדמים.

מוצרי החברה נמצאים בשימוש בארגונים מקצועיים רבים ברחבי העולם, כולל משרד ההגנה האמריקני וחיל הנחתים של ארצות הברית, אשר בחרו באיקום כחברה היפנית הראשונה לאספקת ציוד קשר. ניתן למצוא חלק ממוצרי החברה באתרי מכירות שונים - את מכשיר הקשר שנשאו מחבלי חיזבאללה מצאנו באתר עלי אקספרס.

מכשיר הקשר שנשאו מחבלי חיזבאללה והתפוצץ, צילום: רשתות ערביות

מכשירי הרדיו של חברת ICOM, הנפוצים בקרב חובבי רדיו ברחבי העולם, משמשים למגוון מטרות תקשורת. דגם IC-82, המיועד לתקשורת בתדרים גבוהים, הוא מכשיר קשר נייד בעל מארז פלסטיק. הוא מצויד בסוללה בקיבולת 1650mAh, שוקל 390 גרם, ומידותיו הן 54 מ"מ רוחב, 139 מ"מ גובה ו-36.7 מ"מ עומק, מה שהופך אותו לנוח לנשיאה ושימוש בשטח.

המכשיר מסוגל לאחסן עד 207 ערוצים וכולל תכונת "אות קריאה" לזיהוי מפעילי רדיו חובבים. בדרך כלל, מכשירי IC-82 משמשים לתקשורת רדיו חובבנית, שירותי חירום ומטרות תחביב.

על פי אתר החברה, מוצרי ICOM נמכרים ביותר מ-80 מדינות וכוללים קטגוריות כגון מכשירי רדיו לחובבים, מכשירי רדיו ימיים, מכשירי רדיו לתעופה ומכשירי רדיו ניידים מקצועיים (PMR). רשת המכירות והשירות הבינלאומית של ICOM כוללת חברות בת בארה"ב, אוסטרליה, גרמניה, ספרד וסין.

המכשירים משמשים לעתים קבוצות צבאיות או צבאיות למחצה למטרות חירום ואימונים. אתר החברה מציין כי מכשירי הרדיו הניידים שלה משמשים את משרד ההגנה האמריקני וחיל הנחתים של ארה"ב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר