חיזבאללה החל בחקירת פיצוצי הביפרים: "נותרו לנו מכשירים רבים שנשארו שלמים"

מקור בארגון הטרור אמר לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" בהתייחסו לתגובת ארגון הטרור כי "הגמול יהיה הוגן, אך שוללים כרגע תרחיש של מלחמה כוללת"

אחד הביפרים שהתפוצץ במסגרת המתקפה בלבנון. צילום: רשתות ערביות

מקור פרלמנטרי בחיזבאללה מסר לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי "נפתחו חקירות מקיפות כדי לגלות איך הגיעו חומרי הנפץ לביפרים והתרחשה הפריצה למכשירים. המשלוח היה חדש והובא לפני כמה חודשים". עוד ציין הגורם כי לחיזבאללה יש מכשירים רבים שלא התפוצצו.

המקור טען כי בתקשורת מתפרסמים פרטים שחלקם אינם מדויקים והחקירות של חיזבאללה יגלו מה קרה. הוא הדגיש כי "ישראל עומדת מאחורי המתקפה ותישא בעונש הולם".

הגורם בחיזבאללה הוסיף בנוגע לשאלה אם התגובה תהיה מחושבת כפי שהיה במקרה של חיסולו של פואד שוכר: "כל הדברים האלה ייאמרו על ידי מזכ"ל חיזבאללה ביום חמישי. הגמול יהיה הוגן ואנחנו אמרנו שוב ושוב שאנחנו לא רוצים במלחמה ואנחנו עדיין שוללים את התרחיש הזה - למרות הרצון של האויב לגרור אותנו אליו. אבל אנחנו מוכנים לכך באופן מלא".

תיעוד מנזק שפיצוץ ביפר גרם בדירה בלבנון | רשתות ערביות

סוכנות הידיעות "רויטרס" מדווחת מפי שני מקורות כי המוסד הישראלי שתל חומר נפץ ב-5,000 איתוריות שחיזבאללה ייבא לפני כמה חודשים, לפני שאלה התפוצצו והביאו למותם של לפחות תשעה לבנונים.

חיילים לבנונים מלווים אמבולנס לאחר הפיצוצים בביירות, צילום: אי.פי.איי

לפי הדיווח העקבות של המבצע מופיעות בטייוואן ובודפשט ומהוות פירצת אבטחה חסרת תקדים של חיזבאללה, כאשר 3,000 לבנונים נפצעו, ביניהם מחבלים רבים. הפיצוצים גם פגעו בשגריר האיראני ללבנון מוג'בתא אמיני.

המקור הביטחוני הלבנוני מסר כי האיתוריות הגיעו מחברת "גולד אפולו", אך החברה טענה כי לא ייצרה אותם. היא ציינה כי היצרנית היא חברה שנקראת BAC וממוקמת בבירת הונגריה, ויש לה רישיון להשתמש במותג שלה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר