המו"מ לעסקה: "הסכם בין חמאס למצרים לא להסכים לנוכחות ישראל בפילדלפי"

הדיווח בעיתון הפרו-קטארי מגיע על רקע ביקור בלינקן באזור • עוד דווח כי במצרים "לא בונים" על הגעתו של מזכיר המדינה • דובר חמאס: "דבקים בדרישות לסיים את התוקפנות הישראלית, בפרט מה שסוכם עליו ביולי"

עדיין מהווה מחלוקת במו"מ. ציר פילדלפי. צילום: אורן כהן

העיתון הפרו-קטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח הבוקר (רביעי) על הסכם בין מצרים לארגון הטרור חמאס שלא לקבל אף תרחיש שבו כוחות ישראליים עשויים להישאר בציר פילדלפי.

על פי הדיווח, הסיכום בין הצדדים מגיע על רקע ביקורו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בקהיר שהחל אתמול, ומטרתו להתניע מחדש את המשא ומתן לעסקת חטופים והפסקת אש בעזה.

נוסף על כך, דווח כי בקהיר "לא בונים" על הביקור של בלינקן שיביא להתקדמות במגעים או במשבר סביב ציר פילדלפי בין ישראל למצרים.

אתמול אמר בכיר חמאס ח'אלד משעל ל"ניו יורק טיימס" כי בארגון לא יקבלו הסכם בכל מחיר, והם עדיין דורשים שישראל תסיים את המלחמה ותיסוג מרצועת עזה.

לגבי האפשרות שחמאס יקבל הסכם שונה מהמתווה של יולי, שיתיר נוכחות ישראלית בשלב הראשון במסדרון נצרים, דובר חמאס ג'יהאד טהא אמר ל"אל-ערבי אל-ג'דיד": "פלגי ההתנגדות דבקים בדרישות הנוגעות לסיים את התוקפנות, ובפרט מה שסוכם עליו ביולי".

דובר חמאס הוסיף: "חמאס פתוח לגבי כל הסוגיות שיכולות לשרת את הסוגיה של עמנו ולחזק את עמידתו האיתנה. המתווכים מבינים שחמאס ויתר הפלגים התנהלו בגמישות ובאופן חיובי, ושישראל היא זאת שחוסמת את מאמציהם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר