פיצוץ הביפרים בלבנון: דיווח - זו הסיבה לבחירת עיתוי המתקפה

בישראל התגבשה ההבנה כי חיזבאללה מתקרב לגילוי מלכוד המכשירים • לאחר דיונים אינטנסיביים בתוך מערכת הביטחון הוחלט לממש את האפשרות • האיראנים מכחישים את הדיווח לפיו השגריר בלבנון איבד את עינו ונפצע באורח קשה

מחבל חיזבאללה מובל לטיפול. צילום: רויטרס

האתר "אל-מוניטור" מדווח כי עיתוי מתקפת הביפרים "נכפה" על ישראל מכיוון שאחד הפעילים של חיזבאללה החל לחשוד שמשהו אינו כשורה. הוא עצמו נהרג, אבל החשד לא נעלם ופעיל אחר העלה חשד כי הביפרים ממולכדים.

תיעוד נוסף של פיצוץ מכשיר קשר | רשתות ערביות

התוכנית המקורית של ישראל, לפי הדיווח, הייתה לפוצץ את הביפרים במהלך מלחמה מלאה. ההבנה שחיזבאללה גילה את מילכוד המכשירים הביאה לדיונים אינטנסיביים בתוך מערכת הביטחון הישראלית אם לממש את האפשרות או לחכות. לבסוף, הוחלט לפעול.

אמבולנס ברחובות ביירות, צילום: רויטרס

שר הבריאות הלבנוני הודיע הבוקר כי בבתי החולים במדינה מטופלים כ-3,000 פצועים מהארועים, שאת חלקם יצטרכו לפנות לטיפול בחו"ל. שר הבריאות הלבנוני עדכן כי ארצו קיבלה משלוח של ציוד רפואי מעיראק. הוא ציין כי המשלוח כולל 15 טונות של ציוד. לדבריו, משלוחים נוספים צפויים להגיע ממצרים, מאיראן ומסוריה.

לפי דיווחים זרים, השגריר האיראני בלבנון מוג'תבא אמיני איבד את עינו וכן נפגע בעינו השנייה אחרי שנפצע באורח קשה ממה שתואר בתור מתקפת סייבר ישראלית. הוא פונה לטיפול רפואי בטהרן. בשגרירות האיראנית מכחישים שהשגריר נפצע באורח קריטי. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר