עורך העיתון המקורב לחיזבאללה: "יכולות ישראל יוצאות דופן - אך מטרתה לא הושגה"

איברהים אל-אמין, עורך "אל-אחבאר", התייחס במאמרו לגל פיצוצי הביפרים של חיזבאללה בלבנון ובסוריה • "ישראל דחפה את חיזבאללה לצאת מכללי המלחמה - אנו עומדים בפני מצב חדש"

אמבולנסים ליד בית החולים באוניברסיטה האמריקנית בביירות . צילום: אי.אף.פי

עורך העיתון המקורב לחיזבאללה "אל-אחבאר", איברהים אל-אמין, התייחס במאמרו הבוקר (רביעי) לגל פיצוצי האיתוריות של חיזבאללה בלבנון ובסוריה. בעיתון הגדירו כבר בכותרת השער הראשי את הפעולה בתור: "רצח ללא כללים".

תיעוד מנזק שפיצוץ ביפר גרם בדירה בלבנון | רשתות ערביות

בכותרת המאמר של אל-אמין תהה הכותב אם מדובר בהתחלתה של "מלחמה ללא גבולות", במבצע ביטחוני שתואר בתור "הגדול ביותר בהיסטוריה של הסכסוך". עם זאת, הוא כתב בהמשך כי ישראל "מודעת לכך שהמטרה בפועל של המבצע לא הושגה - לאלץ את ההתנגדות בלבנון להיכנע ולעצור את התמיכה בעזה".

תיעוד של פיצוץ מכשיר קשר אצל פעיל חיזבאללה | רשתות ערביות

ואכן, חיזבאללה התחייב הבוקר בהודעה רשמית שהוא ימשיך "לתמוך בעזה ולהגן על לבנון". בהודעה איים ארגון הטרור כי על ישראל "להמתין לתגובה לטבח שלו", וזהו "חשבון נוסף שנפתח".

"בתוך דקה אחת הצליח האויב להטיח את הקשה שבמהלומות שלו בגוף ההתנגדות האסלאמית מאז תחילת הסכסוך - במבצע ביטחוני יוצא דופן, מבחינת היכולת להגיע ליעדים ולאמצעים, ולהפגין עליונות טכנולוגית ומודיעינית ישראלית. אלה הובילו לפציעתם של יותר מ-3,000 לוחמים ואזרחים מיחידות חיזבאללה", כתב אל-אמין.

קריקטורה בעיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט", צילום: ללא

"מה שקרה אתמול מוסיף יותר מתדהמה מהיכולת של האויב לגרום כאב ליריביו ומהיעדר ההרתעה שלו לבצע כל פעולה. אם הוא רצה להדגיש את העליונות הביטחונית שלו ושהוא נמצא במצב של ערנות מתמדת אז הוא אישר שמי שממשיך בפשע חסר התקדים שלו בעזה ובפלשתין - יכול לעשות הרבה. אין מקום לדבר ביום שאחרי האירוע על הסדרה ופתרונות", הוסיף אל-אמין.

חבר הפרלמנט מטעם חיזבאללה, מוחמד ראאד בבי תחולים בביירות, צילום: רויטרס

עוד ציין עורך "אל-אחבאר" כי ישראל אישרה במבצע אתמול כי היא "לא רוצה לציית לכללי המאבק המונעים התקרבות לאזרחים או למתקנים אזרחיים - ולא להבחין בין לוחם בחזית לאיש מפלגה שפועל במשרד רחוק. היא אומרת בבירור שמאסה במלחמת ההתשה, שההתנגדות מנהלת נגדה ורוצה לשנות את המשוואה".

לדבריו, "יש דיון בעל מימד משלו שנפתח בתוך גוף ההתנגדות (חיזבאללה) - אם לברר את האמת על מה שקרה או לבדוק ביטחונית את מקור הפירצה שמננה הסתנן האויב לביצוע הפעולה האדירה הזאת. מדובר בהליך שמתחיל בכך שהאויב השיג מידע ביטחוני על משלוח מכשירי הקשר שהתפוצצו אתמול".

הקריקטורה באתר "האינדיפנדט" בערבית מציגה את דגל חיזבאללה מחזיק בידו איתורית בוערת,

כמו כן, ציין העורך הראשי בעיתון הלבנוני כי "הכעס של האנשים אתמול לא קיבל ביטוי בשום מהלך או תגובה פזיזים. ההתנגדות לא תיכנע לרגשות ללא קשר לצימאון לתגובה גדולה". עוד כתב כי ישראל יודעת היטב שהיא דחפה את חיזבאללה לצאת ממרובע הכללים המסורתיים של המלחמה ו"אנחנו עומדים כעת מול מצב חדש".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר