פיצוץ מכשירי חיזבאללה: המורדים בסוריה חילקו ממתקים

בשטחים בהם שולטים המתנגדים למשטר אסד פרצו חגיגות בעקבות הפגיעה הקשה שספג ארגון חיזבאללה • "שאללה יכחיד את אנשי מפלגת השטן", כתב גולש לצד סרטון של ריקודים בצפון המדינה

חלוקת ממתקים על ידי המורדים באדליב (ארכיון). צילום: רשתות חברתיות

מראות חריגים של חגיגות תועדו במהלך היממה האחרונה בסוריה, זאת לאחר היוודע היקף הנזק שנגרם לארגון הטרור חיזבאללה כתוצאה מפיצוץ מכשירי הביפר של אנשי הארגון. 



בשני סרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות נראים מורדים מחלקים ממתקים לעוברים ושבים על מנת לחגוג את האירוע, בו נפצעו קרוב ל-4,000 בני אדם ונהרגו לפחות שמונה מחבלי חיזבאללה.

בסרטון אחד שפורסם נראה מורד לבוש מדים כשהוא מחלק ממתקים לכלי רכב חולפים בצפון המדינה. בסרטון אחר נראה גבר כשהוא מחלק לילדים ממתקים ואומר: "הנוער שלנו שמח מאוד היום מהמכה שקיבלו חזירי חיזבאללה". 

גם הרשתות החברתיות בסוריה הפכו לזירה של חגיגות בקרב מתנגדי משטר אסד, שרואים בחיזבאללה חלק ממנגנון הדיכוי של המשטר. "לא הייתי כל כך שמח מאז שחיסלו את קאסם סולימאני, שותה לחייכם סורים", כתב העיתונאי הסורי פאדי עובאד, המתגורר בברלין ברשת החברתית אקס. 

העיתונאי הסורי מג'ד עבדלנור, כתב כי הוא סבור שהמכשירים הממולכדים סופקו לאנשי חיזבאללה על ידי המשטר הסורי. הוא פרסם גם ציוץ בו קרא לסורים לחגוג את המכה שספג חיזבאללה ולשמוח לאידו של הארגון.  גולש אחר פרסם סרטון של ריקודים בעיר הצפונית אדליב וכתב: "שאללה יכחיד את כל אנשי מפלגת השטן". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר