דיווח: חומר נפץ הוטמן בסוללות של מכשירי הקשר לפני שהם הגיעו לידי חיזבאללה  

על פי "סקיי ניוז" בערבית, המוסד הגיע למכשירי הקשר לפני שהגיעו לחיזבאללה והטמין בהם חומר נפיץ • סגנית מנהלת תכנית האבטחה הבינלאומית במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים אמרה ל"וושינגטון פוסט" כי התקפת סייבר אפשרית אך לא סבירה בהתחשב ב"טכנולוגיה הנמוכה" של המכשירים בהם משתמשים בארגון הטרור

תיעוד של פיצוץ מכשיר קשר בלבנון

לא סייבר - אלא מטען? רשת סקיי ניוז בערבית התייחסה הערב (שלישי) לפיצוצי הביפרים בלבנון מוקדם יותר, ודיווחה כי המוסד הגיע למכשירי הקשר לפני שהגיעו לחיזבאללה - הטמין בהם חומר נפיץ על הסוללות, שהופצצו באמצעות העלאת טמפרטורה. גם באל-ג'זירה מדווחים שמילכדו את הביפרים לפני שהמשלוח הגיע לחיזבאללה.

אמילי הרדינג, סגנית מנהלת תכנית האבטחה הבינלאומית במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים אמרה ל"וושינגטון פוסט", כי סביר להניח שישראל הסתננה לשרשרת האספקה בה משתמש חיזבאללה עבור מכשירי הקשר,  ומצאה דרך למלכד אותם. 

פיצוץ הביפרים בלבנון, צילום: EPA

היא אמרה שמתקפת סייבר אמנם אפשרית אך לא סבירה בהתחשב ב"טכנולוגיה הנמוכה ביותר" של הביפרים, בהם משתמשי חברי חיזבאללה, בין השאר כדי להימנע ממעקב. 

מאחר שהמכשירים אינם יכולים להקליט קול ואין להם מצלמות הם מהווים פחות סיכון בכל הנוגע למעקב אחרי תנועות ופגישות, אמרה.

דמיטרי אלפרוביץ', יו"ר Silverado Policy Accelerator, "צוות חשיבה לביטחון לאומי", ציין: זו עשויה להיות התקפת שרשרת האספקה הגדולה ביותר בהיסטוריה. החלפת מכשירים מיובאים בכאלה המכילים חומר נפץ - והפעלת כולם בו זמנית באמצעות ערוץ פיקוד ובקרה כלשהו".  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר