כאוס רפואי בעקבות הפיצוצים בלבנון: אוהלי תרומות דם הוקמו בביירות, ירדן הציעה סיוע

משרד הבריאות במדינה אמר כי רמת הכוננות בבתי החולים היא מרבית • שר הבריאות: רוב הנפגעים נפצעו בפנים, בידיים או בבטן • רופא העיד כי לפחות 120 פצועים הגיעו לבית החולים בו הוא עובד

תיעוד של פיצוץ מכשיר קשר אצל פעיל חיזבאללה

בהלה נרשמה הערב (שלישי) במערכת הבריאות בלבנון בעקבות גל הפיצוצים במכשירי הקשר (הביפרים) של אנשי חיזבאללה שגרם לכ-8 הרוגים ולכ-3,600 פצועים. 

משרד הבריאות במדינה אמר כי בתי החולים נמצאים בכוננות מרבית, כאשר בכלי תקשורת רבים דיווחו על אווירה כאוטית במוסדות הרפואיים. רוב הנפגעים נפצעו בפנים, בידיים או בבטן, כך על פי שר הבריאות הלבנוני. מוקדם יותר אמר גורם רשמי בחיזבאללה ל"וול סטריט ג'ורנל כי: "מספר הפצועים עולה כל כך מהר עד כי לא ניתן לספור אותו".

מנות דם לפצועים בלבנון, צילום: AFP

בביירות דווח, למשל, כי הוקמו אוהלים לצורך תרומות דם לפצועים הרבים שהגיעו לבתי החולים. כמו כן. ירדן הצהירה על נכונותה לספק כל סיוע רפואי הדרוש למערכת הבריאות הלבנונית.

ב"וושינגטון פוסט", דיווחו מפי גורמי בריאות על "סצנות כאוטיות בבתי חולים", כאשר אמבולנסים הגיעו ללא הרף לבתי החולים וציוד רב נדרש עבור הטיפול בפצועים.

בית חולים בביירות לאחר הפיצוצים, צילום: AFP

רופא מהמרכז הרפואי של האוניברסיטה האמריקנית בבירה, אמר שלפחות 120 פצועים הגיעו לבית החולים בו הוא עובד.

כתב רויטרס דיווח כיצד ראה אופנועים שפינו פצועים והגיעו בבהילות לחדר המיון בבית החולים "הר לבנון" בבביירות. מנהל בית החולים הציבורי "נבטי" שבדרום לבנון, חסן וואזני, אמר לרויטרס כי כ-40 פצועים מטופלים במרפאתו.

בתוך כך, שר החינוך הלבנוני אמר כי בתי ספר, בתי ספר תיכוניים, מכונים, האוניברסיטה הלבנונית ומוסדות להשכלה גבוהה פרטיים יהיו סגורים מחר, יום רביעי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר