"אירוע משנה מציאות" - התגובות בעולם הערבי לפיצוץ מכשירי הקשר של חיזבאללה

פרשן לבנוני: "פריצה ביטחונית מוצלחת, אבל יש לשים לב גם לטיל התימני" • דיווחים בסוריה על פינוי פצועים לבתי חולים בדמשק • חבר פרלמנט לבנוני: "מה שקרה עשוי להיות התפתחות חדשה" • פרשן נוסף: "לא תהיה השפעה על מוכנות חיזבאללה" • חיזבאללה טוענים: "פיצוץ המכשירים הוביל למוות של ילדה, שני אחים ופצועים רבים

תיעוד של פיצוץ מכשיר קשר אצל פעיל חיזבאללה

פיצוץ מכשירי הקשר של מחבלי חיזבאללה בלבנון היום (שלישי) עורר גל של תגובות בעולם הערבי. פרשנים ועיתונאים התייחסו לאירוע מזוויות שונות, כאשר הדגש נע בין המשמעות הביטחונית של הפיצוץ לבין האירועים הגלובליים שנקשרו אליו.

בנוסף, דיווחים בסוריה מצביעים על פינוי אנשי חיזבאללה שנפגעו כתוצאה מהפיצוץ. חברי פרלמנט ופרשנים לבנונים הציגו דעות מגוונות על ההשלכות והיכולות הטכנולוגיות של ישראל בהקשר לאירוע.

האירוע הביטחוני בלבנון, צילום: AP

הפרשן הלבנוני מוחמד סאפי א-דין כתב: "פיצוץ מכשירי הקשר הוא פריצה ביטחונית מוצלחת, אבל אל תשכחו את האירוע הגדול שהוא הטיל התימני והמסרים שלו. זה אירוע 'משנה מציאות', בעוד שהאירוע האחר הוא פירצה ביטחונית אנושית או טכנית".

הערוץ אל-חדת' דיווח ממקורותיו על פצועים בקרב בכירים בחיזבאללה והמלווים שלהם, כתוצאה מפיצוץ מכשירי הקשר. עוד דווח בערוץ סעודי כי בנו של חבר הפרלמנט מחיזבאללה עלי עמאר, נהרג כתוצאה מהפיצוץ של מכשיר הקשר.

באופוזיציה הסורית דיווחו על מספר אנשי חיזבאללה שפונו לבתי חולים באזור דמשק בעקבות פיצוץ המכשירים. עוד דווח כי אחד מהמכשירים התפוצץ בתוך מכונית שנסעה בבירה הסורית, כתוצאה ממתקפת סייבר שיוחסה לישראל.

בית חולים בלבנון מקבל פצועים, צילום: רויטרס

חבר הפרלמנט הלבנוני קאסם האשם אמר לטלוויזיה המקומית כי "מה שקרה עשוי להיות התפתחות חדשה. לישראל יש יכולות טכנולוגיות והעולם. זה דבר עצוב בהתחשב במספר הנפגעים".

עיתונאי לבנוני אחר טען כי למתקפה "לא תהיה השפעה" על מוכנות חיזבאללה בחזית. הוא הוסיף כי רוב אנשי חיזבאללה נפצעו באורח קל ו"אין טעם להיכנס לפאניקה".

הפרשן הלבנוני האני א-דאלי טען כי לחיזבאללה יש יכולת לטפל בנזק שנגרם למאות מכשירי הקשר ולעצור את התקלה. מנהל אחד מבתי החולים בלבנון וראש הצלב האדום במדינה אמר כי "יש להם עשרות פצועים והם מבקשים תרומות מכל בעלי סוגי הדם".

רכב שהתפוצץ בו ביפר, צילום: אי.פי

השר הלבנוני לשעבר סולימאן פרנג'יה אמר כי "כל התקפה ללא קשר לגודלה מגבירה את הנחישות של ההתנגדות". קצין לשעבר בצבא לבנון טען כי מדובר ב"כשל טכני שהתרחש במכשירים הוא לא בא בחשבון. מה שקרה הוא פשע נגד האזרחים".

חיזבאללה טוענים: "פיצוץ המכשירים הוביל למוות של ילדה, שני אחים ופצועים רבים. היזהרו משמועות. אנחנו נמצאים במוכנות גבוהה להגן על לבנון".עוד נמסר כי בחיזבאללה מנהלים תחקיר רחב היקף כדי לברר את הנסיבות. עד כה, בחיזבאללה לא האשימו את ישראל באופן ישיר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר