לבנון. צילום: אי.פי

דובר האו"ם: המצב בלבנון מדאיג ביותר - מגנים פגיעה באזרחים

סטפן דוז'ריק פרסם הצהרה בה גינה את "ההתפתחויות המדאיגות בביירות" • הוא הוסיף כי המצב במזרח התיכון "נפיץ" והוסיף גינוי לפגיעה באזרחים • לפי דיווחים בלבנון, כ-3,000 בני אדם נפצעו מפיצוץ מכשירי הקשר ברחבי המדינה

[object Object]

דובר האומות המאוחדות, סטפן דוזריק, מסר הערב (שלישי) בעקבות פיצוץ מכשירי הקשר בביירות שבלבנון כי "ההתפתחויות בביירות מדאיגות ביותר, במיוחד לאור ההקשר הנפיץ ביותר במזרח התיכון". עוד הוסיף כי "האו"ם מגנה כל פגיעה באזרחים". כך על פי סוכנות הידיעות רויטרס.

רגע פיצוץ הביפר בלבנון // רשתות ערביות

ירדן הצהירה על נכונותה לספק כל סיוע רפואי הדרוש למערכת הבריאות הלבנונית.

לפי דיווחים בלבנון, כ-3,000 בני אדם נפצעו מפיצוצי מכשירי הקשר ברחבי המדינה. עשרות נוספים נפצעו בפיצוצים באזור דמשק. שר הבריאות של לבנון עדכן על לפחות תשעה הרוגים במקביל, ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח מפי גורמים כי גם בנו של בכיר חיזבאללה פדלאללה נפצע בתקרית. מזכ"ל ארגון הטרור, חסן נסראללה, לא נפצע.

חיזבאללה הוציא הודעה רשמית ומסר: "אנו רואים באויב הישראלי את האחראי לתקיפה הזו שפגעה גם באזרחים והובילה להרוגים ופצועים".

כאוס בתי החולים בלבנון, צילום: EPA

ארגון הטרור השיעי הבטיח נקמה: "ההרוגים והפצועים שלנו הם סמל המאבק. התמיכה שלנו בהתנגדות תישאר מקור גאווה בעולם הזה ובעולם הבא. האויב יקבל את עונשו על התקיפה. אללה עד למה שאנחנו אומרים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו