לקול קריאות ההמון החוגג: גופת המחבל הועברה לירדן

לעיר הולדתו בירדן הגיעה עם שחר גופתו של המחבל מאהר ג'אזי, שביצע את הפיגוע במעבר אלנבי בשבוע שעבר • בתיעודים מהמקום ניתן לראות כי עם הגעת האמבולנס והורדת הגופה, קהל של המונים שנאסף סביב פתח בקריאות חגיגה רמות המהללות את המחבל ואת אללה

גופת המחבל שביצע את הפיגוע במעבר אלנבי מועברת לירדן. צילום: רשתות ערביות

גופת המחבל מאהר ג'אזי, שביצע את פיגוע הירי במעבר אלנבי בגבול ישראל-ירדן בשבוע שעבר, הגיעה עם שחר לעיר הולדתו בירדן, לקראת הקבורה. 

בתיעודים מהמקום ניתן לראות כי עם הגעת האמבולנס והורדת הגופה, קהל של המונים שנאסף סביב פתח בקריאות חגיגה רמות המהללות את המחבל ואת אללה. בני משפחתו של ג'אזי מחבקים את גופת בנם.

בתוך כך, דובר משרד החוץ הירדני ד"ר סופיאן אל-קדאא מסר לסוכנות הידיעות המקומית "פטרא" כי המשרד בתיאום עם הרשויות הרלוונטיות ממשיך במאמצים כדי לשחרר את האזרחים הירדנים מסלח אל-עודאת וחוסין א-נעימאת שנעצרו במהלך הפיגוע במעבר אלנבי ב-8 בספטמבר. מקור ירדני מסר לערוץ "אל-ממלכה" כי גורמים בירדן הפעילו לחץ גדול כדי שישראל תמסור את הגופה של המחבל. המקור טען שישראל סירבה בתחילה למסור את הגופה והציבה תנאים, אבל בירדן סירבו לכך.

המחבל והאקדח ששימש לפיגוע במעבר אלנבי, צילום: דובר צה"ל

כאמור, לאחר שהופעל לחץ כבד מצד בכירי ממשל וצבא ירדניים - גופת המחבל מאהר ג'אזי, שביצע את פיגוע הירי במעבר אלנבי בגבול ישראל-ירדן בשבוע שעבר, הוחזרה הלילה (בין שני לשלישי) לירדן, כך פורסם הבוקר לראשונה בכאן רשת ב.

תיעוד: רגעי הפיגוע במעבר אלנבי

בפיגוע נרצחו שלושה עובדי רשות שדות התעופה: אדריאן מרסלו פודסמסר, יוחנן שחורי ויורי בירנבאום. תחילה, הדרג המדיני עיכב את השבת גופת המחבל, אך הפגנות סוערות בירדן הפעילו לחץ על הממשל המקומי, שביקש מישראל את גופתו. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר