דיווח: בלינקן יבקר במצרים וידון בערבויות של ארה"ב ליישום כל שלבי עסקת החטופים

על פי הערוץ הקטארי "אל-ערבי", בלינקן ייפגש עם נשיא מצרים א-סיסי כדי להעלות הצעות חדשות לחידוש המשא ומתן • עוד ידון בערבויות של ארה"ב ליישום כל שלבי הסכם הפסקת האש ועסקת החטופים

נשיא מצרים עבד א־סיסי ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, היום. צילום: אי.פי.איי

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן יקיים בקרוב ביקור במזרח התיכון, זאת במטרה להתניע את המו"מ לעסקת חטופים והפסקת אש בעזה, כך דיווח הערוץ הקטארי "אל-ערבי" דיווח הערב (ראשון).

על פי המקורות, בלינקן ייפגש עם נשיא מצרים א-סיסי כדי להעלות הצעות חדשות לחידוש המשא ומתן. הוא ידון בין היתר בהצעות לגישור הפער בין ישראל למצרים בנושאי ציר פילדלפי ומעבר רפיח. עוד דווח כי בלינקן ידון בערבויות של ארה"ב ליישום כל שלבי הסכם הפסקת האש ועסקת החטופים.

כזכור, מקור בכיר בארגוני הטרור הפלשתיניים הכחיש היום כי חמאס מקבל את הישארות כוחות צה"ל בציר פילדלפי, במסגרת כלשהי בהסכם לשחרור חטופים. על פי הפרסום בערוץ הלבנוני "אל-מיאדין", חמאס "מתעקש על נסיגת הכוחות מציר פילדלפי לפני סוף השלב הראשון" לעסקת החטופים.

ידון בין היתר בהצעות לגישור הפער בין ישראל למצרים בנושאי ציר פילדלפי. בלינקן ונתניהו באוגוסט 2024, צילום: חיים צח / לע״מ

אחת מנקודות המחלוקת המרכזיות בין ישראל לחמאס היא הנוכחות של צה"ל בציר הסמוך לגבול מצרים-רצועת עזה. על פי דיווחים זרים, ישראל הביעה נכונות לסגת בשלב השני לעסקה. לעומת זאת, בחמאס דורשים נסיגה מהציר כבר בשלב הראשון, שמוגדר בתור החלק ההומניטארי.

בתוך כך, בערוץ הטלגרם של דובר הזרוע הצבאית בחמאס, אבו עוביידה, על שיגור הטיל של החות'ים לעבר ישראל אתמול. בארגון הטרור בירכו על "הפעולה האיכותית שביצעו הכוחות התימניים כנגד מטרה צבאית ליד ת"א. הנשק והיעד מהווים שינוי איכותי שיהיו לו השפעות חשובות על המערכה".

נוסף על כל, בחמאס טענו כי ישראל " עדיין שקועה בבוץ של עזה ולא מסוגלת להרחיב את המלחמה בחזיתות נוספות". אבו עוביידה עצמו לא נראה בפניו ולא נשמע בקולו במשך שבועות ארוכים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר