שיגור הטיל לעבר מרכז הארץ? התיעוד שהחות'ים פרסמו - מלפני שלושה חודשים

המיליציה הפרו-איראנית הודיעה מוקדם יותר כי שיגרה טיל "היפר-סוני למרחק של יותר מ-2,000 ק"מ" • "זהו השלב החמישי בתוכנית התמיכה בעזה"

התיעוד שפרסמו החות'ים של הטיל ששוגר למרכז. צילום: רשתות ערביות

החות'ים פרסמו היום (ראשון) תיעוד לכאורה של שיגור הטיל לעבר ישראל, שהפעיל אזעקות במרכז הארץ מוקדם יותר הבוקר. בהמשך התברר שבניגוד לטענתם, מדובר בסרטון מלפני כמה חודשים.

החות'ים טוענים: זהו שיגור הטיל למרכז הארץ

מנהיג החות'ים עבד אל-מאלכ אל-חות'י: "הפעולה היום בוצעה באמצעות טיל בעל טכנולוגיה מתקדמת, שחצה את מערכות האויב והגיע למרחק של 2,040 קילומטר במסגרת השלב החמישי של ההסלמה. הפעולה נמשכת כל עוד נמשכים התוקפנות והמצור על עזה. נמשיך בתיאום עם ציר הג'יהאד וההתנגדות. מה שבא יהיה גדול יותר".

קודם לכן, דובר החות'ים יחיא סריע טען כי המיליציה שיגרה "טיל בליסטי היפר־סוני" במרחק של יותר מ-2,000 קילומטרים בתוך 11 דקות וחצי.

על פי דובר החות'ים, מדובר בפעולת טרור של חזית התמיכה בתימן בעזה, שמהווה "שיא במאמצים של גיבורי הכוח הרקטי, שפעלו לפיתוח טכנולוגיית טילים, שתיענה לדרישות ולאתגרים בהשגת המטרות ותעקוף את מערכות היירוט ביבשה ובים, השייכות לארה"ב ולישראל ולאחרים".

במיליציה הפרו-איראנית איימו כי על ישראל "לצפות לעוד פעולות איכותיות שיבואו לקראת יום השנה ל-7 באוקטובר - כולל תגובה לתוקפנות על העיר חודיידה (התקיפה שביצעה ישראל ביולי - ש"ק), והמשך פעולות לתמיכה בעם הפלשתיני".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר