תיעוד: תקיפות מחסני אמל"ח של חיזבאללה בדרום לבנון\ דובר צה"ל

גל תקיפות נגד מחסני אמל"ח בעומק לבנון: "רוכב אופנוע חוסל 40 ק"מ מהגבול"

התקיפה המרוחקת ביותר התרחשה כ-155 ק"מ מישראל, בסמוך לגבול לבנון-סוריה • ראשי מועצות בצפון: "רק ריסוק האויב יביא שקט"

[object Object]

גל תקיפות בלבנון לאחר ירי עשרות רבות של רקטות לצפון גם ליישובים שלא פונו: דובר צה״ל אישר כי חיל האוויר תקף הערב (מוצ"ש) מחסני אמל״ח של חיזבאללה בעומק ובדרום לבנון בבקעא ובבעלבכ, המרוחקים עשרות ק"מ מהגבול עם ישראל.

נוסף על כך, מטוסי קרב תקפו מחסני אמל"ח ומבנה צבאי של חיזבאללה בשבעה מרחבים שונים בדרום לבנון.

לפי דיווחים ערביים, נהרג רוכב אופנוע בתקיפת כטב”מ ישראלי על אופנוע בין צור לצידון - כ-40 ק”מ צפונית לגבול עם ישראל.

רשתות ערביות

בלבנון דיווחו על תקיפות של צה"ל גם בעיתרון, כפר כילא, שיחין וא-טיבה שבדרום לבנון. תקיפה נוספת התרחשה, על פי הדיווחים, בצפון מזרח אזור אלבקאע, ליד הרמל, סמוך לגבול סוריה-לבנון (כ-155 ק"מ מהגבו עם ישראל).

מוקדם  יותר אמר סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, בראיון לערוץ לבנוני כי ארגון הטרור אינו מתכנן לפתוח במלחמה מול ישראל, אך מזהיר כי תקיפה ישראלית חריגה תיענה בתגובה חריפה.

קאסם התייחס ל"פגיעה" בבסיסי גלילות ועין שמר, והדגיש כי המידע שפורסם "אמין ומדויק". לדבריו, התקיפות נערכו כנקמה על חיסולו של פואד שוקר, והובילו לאבדות משמעותיות לישראל.

תקיפה באזורים מרוחקים מהגבול, צילום: רשתות ערביות

ראש המועצה האזורית מרום הגליל עמית סופר אמר ברקע התקיפות בלבנון: "אחרי כמעט שנה של לחימה בצפון, בפעם הראשונה אנחנו שומעים שראש הממשלה מבקש להרחיב את התקיפות בלבנון. אנחנו תומכים בכל נוסחה שתביא ביטחון לצפון תחזיר את התושבים ותרחיק את המחבלים מקו הגבול. אני מאמין שרק ריסוק האויב יביא שקט כזה. כעת אנחנו רוצים לראות גם מעשים ולא רק דיבורים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו