ישמש לריגול אחרי ישראל? - איראן הודיעה: שיגרנו בהצלחה לוויין לחלל

סוכנות הידיעות הממשלתית האיראנית דיווחה כי המשימה העיקרית של הלוויין היא בדיקת חומרה ותוכנה בחלל • זהו השיגור הראשון תחת הנשיא הרפורמיסט מסעוד פזשכיאן לאחר שקודמו בתפקיד, אבראהים ראיסי, מת בהתרסקות מסוק במאי • איראן טוענת כי בידה 13 שיגורי לוויינים נוספים בקנה

שיגור הלוויין האיראני "נור 3" לחלל (ארכיון). צילום: .

איראן שלחה הבוקר (שבת) לוויין מחקר עם רקטה שנבנתה על ידי משמר המהפכה החצי-צבאי, כך דיווחה סוכנות הידיעות הממשלתית IRNA. המשימה העיקרית של הלוויין - בדיקת חומרה ותוכנה בחלל.

איראן: טילים בליסטיים והכנתם לקראת שיגור במתקן תת קרקעי (04.08.24) // X

אף על פי שאיראן תכננה זמן רב לשלוח לוויינים למסלול, זהו השיגור הראשון תחת הנשיא הרפורמיסט מסעוד פזשכיאן לאחר שקודמו בתפקיד, אבראהים ראיסי, מת בהתרסקות מסוק במאי.

הלווין, מסוג חמרן-1 ששוקל 60 קילוגרמים, הגיע למסלול הקפה בגובה של 550 קילומטרים מכדור הארץ. לדברי הסוכנות, הלווין שוגר למטרות ניסוי ותחנות יבשתיות קיבלו אותות ממנו. רקטת נושאת הלוויין, המשתמשת בדלק מוצק, תוכננה ויוצרת על ידי חטיבת התעופה והחלל של המשמר. איראן טוענת כי בידה 13 שיגורי לוויינים נוספים בקנה.

נשיא איראן, מסעוד פזשכיאן, צילום: רויטרס

התוכנית נתפסת בעיני המערב כחלק משיפור הטילים הבליסטיים של טהראן. השיגור מגיע על רקע המתיחות הגוברת במזרח התיכון והמשך המלחמה של ישראל בחמאס ברצועת עזה, ומעוררת חשש לסכסוך אזורי.

ארה"ב אמרה בעבר כי שיגורי הלוויין של איראן נוגדים את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם וקראה לטהרן לא לבצע שום פעילות הקשורה בטילים בליסטיים המסוגלים לספק נשק גרעיני. הסנקציות של האו"ם הקשורות לתוכנית הטילים הבליסטיים של איראן פגו באוקטובר האחרון.

כזכור, בינואר הודיעה איראן כי שיגרה בהצלחה שלושה לוויינים לחלל באמצעות רקטה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר