חייל עיראקי. צילום: אי.פי

אחד המבצעים הגדולים זה שנים: צבא ארה"ב חיסל 4 מנהיגי דאעש ועוד 14 מחבלים בעיראק

פיקוד המרכז של צבא ארה"ב הודיע כי חיסל ארבעה מנהיגים של ארגון המדינה האיסלאמית במבצע במערב עיראק בסוף אוגוסט • לפי ההודעה, המבצע נעשה בשיתוף כוחות הביטחון העיראקיים, ומטרתו היתה לשבש את יכולתו של ארגון הטרור להוציא לפועל תקיפות נגד ארה"ב ובעלות בריתה • בתקיפה חוסלו עשרה מחבלים נוספים • בין המנהיגים היה האחראי על פעולות הארגון בעיראק

[object Object]

צבא ארה"ב הודיע הלילה (בין שישי לשבת) כי ארבעה מנהיגי דאעש חוסלו בתקיפה במערב עיראק ב-29 באוגוסט, שבוצעה בשיתוף פעולה עם כוחות הביטחון העיראקיים.

חייל עיראקי, צילום: אי.פי

לפי הצבא האמריקני, עוד 14 פעילים של המדינה האיסלאמית נהרגו בתקיפה. בין המנהיגים שחוסלו נמנים אחמד חמיד חוסיין עבד-אל-ג'ליל אל-איתאווי, שהיה אחראי על כל הפעולות של הארגון בעיראק; אבו חמאם, שהיה אחראי לפעולות במערב עיראק; ואבו-עלי אל-תוניסי, שהיה אחראי על פיתוחים טכנולוגיים בארגון הטרור.

על המבצע עצמו הודיעה ארה"ב כבר ב-29 באוגוסט, והוא התמקד במנהיגים מרכזיים בארגון במטרה "לפגוע בתשתיות הטרור שלו ולהפחית את יכולתו לתכנן ולבצע מתקפות עתידיות נגד אזרחים עיראקים, אזרחים אמריקנים ובני ברית של ארה"ב באזור", נמסר בהודעת הצבא האמריקני. עוד נמסר כי התקיפה והחיסולים פוגעים משמעותית ביכולת הטכנולוגית של דאעש לבצע מתקפות מתוחכמות.

לפי הודעת פיקוד המרכז, בין ההרוגים נמנים כמה דמויות מפתח בדאעש. אחד מהם הוא אחמד חמיד חוסיין עבד-אל-ג'ליל אל-איתאווי, שהיה אחראי על כל פעולות דאעש בעיראק. הוא נחשב לדמות מפתח בארגון, ופיקד על הפעולות הצבאיות במשך שנים. מנהיג נוסף שחוסל הוא אבו חמאם, שניהל את פעולות הארגון במערב עיראק והיה מעורב בפעילויות טרור רבות באזור.

גנרל קורילה, צילום: צילום: אי.פי

גם שקיר עבד אחמד אל-עיסאווי, שפיקח על פעולות צבאיות במערב עיראק, חוסל במבצע, וכך גם אבו-עלי אל-תוניסי, שהיה אחראי על פיתוחים טכנולוגיים בארגון.

תקיפה זו היא חלק ממערכה רחבה שמובילה ארה"ב יחד עם כוחות מקומיים באזור, שנועדה להחליש את דאעש ולפגוע ביכולת המבצעית של הארגון להוציא לפועל מתקפות.

"נמשיך לפעול בנחישות כדי להבטיח את הבסתו של דאעש, ארגון טרור שממשיך לאיים על ביטחון ארה"ב, על בעלות בריתה ועל היציבות האזורית”, מסר מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב, גנרל מייקל קורילה.

בתוך כך, מוקדם יותר היום גורמי ביטחון עיראקיים מסרו כי שני קצינים נהרגו ומספר חיילים נפצעו בהתקפה של דאעש בצפון עיראק. מקור ביטחוני חשף כי המחבלים תקפו כלי רכב צבאי השייך לצבא העיראקי בשולי מחוז דיביס, הממוקם צפונית-מערבית לכירכוכ.

ההתקפה גרמה למותם של שני קצינים ולפציעתם של חיילים נוספים. המקור הוסיף כי הכוחות השיבו אש לעבר התוקפים וכי יחידה של הצבא העיראקי הגיעה למקום כדי לאבטח את האזור ולפנות את הפצועים ואת גופות ההרוגים, תוך פתיחה במבצע חיפושים נרחב אחר התוקפים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו