משלחת בראשות בכיר חמאס חליל אל חיה נפגשה בדוחא עם בכירים קטארים ומצריים

בהודעת ארגון הטרור נמסר כי סוכם להמשיך ב״רוח החיובית״ בניסיון להגיע להסכם שהציג ביידן בתחילת חודש יולי • עוד הודיעו כי הארגון דוחה כל ניסיון להכריע בנוגע לשלטון בעזה ב״יום שאחרי״

בכיר בחמאס, חליל אל-חיה בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית AP. צילום: אי.פי

משלחת בראשות בכיר חמאס חליל אל חיה נפגשה בדוחא עם ראש ממשלת קטאר וראש המודיעין המצרי. בהודעת ארגון הטרור נמסר כי סוכם להמשיך ב״רוח החיובית״ בניסיון להגיע להסכם. חמאס חזר על מסר לפיו הוא מוכן לקיים את המתווה שהציג ביידן בתחילת חודש יולי, ללא תנאים נוספים. מדובר בהמשך האשמות כלפי ישראל כי הוסיפה סעיפים על המתווה המוסכם, בעיקר כאלה הקשורים בציר פילדלפי.

עוד הוסיף הארגון, כי הוא דוחה כל ניסיון להכריע בנוגע לשלטון בעזה ב״יום שאחרי״ בטענה כי מדובר ״בעניין פנים-פלשתיני״.

חמאס בדוחא (ארכיון), צילום: AFP

לפני מספר שבועות, בכיר חמאס ראזי חמד התייחס לפעם האחרונה בה ביקרו בכירי חמאס בפסגה בדוחה ואמר: "ישראל רוצה להשאיר פרצה בהסכם כדי שתוכל לחזור למלחמה בהמשך".

ראזי חמד הוסיף כי "כל הפלגים מסכימים עם העמדה שלנו ואנחנו לא ניכנס למשא ומתן עקר עכשיו. המתווכים צריכים להפעיל לחץ על ישראל להסכים למה שסוכם בעבר. בוושינגטון משוכנעים שנתניהו מהווה מכשול להסכם ועליהם לשאת באחריות אם הסכסוך יתפתח באזור. התגובה האיראני ותגובת חיזבאללה הן זכותם והן בעלות מסלול שונה ממסלול המשא ומתן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר