ריקודים ברחובות עם זיקוקים ודגלי ישראל שרופים: בירדן חגגו את הפיגוע במעבר אלנבי

בחמאס, מצידם, בירכו במהלך היום על הפיגוע. מוקדם יותר, חלק מהמפגינים בבירה הירדנית שיגרו זיקוקי דינור כדי לחגוג את רצח שלושת היהודים במעבר הגבול • בשעות שלאחר מכן, פלשתינים בממלכה חילקו מתוקים כדי לציין את הרצח

כוחות המשטרה בזירת הפיגוע במעבר אלנבי. צילום: אורן בן חקון

אחרי הפיגוע במעבר אלנבי: המונים התקבצו הערב (ראשון) ברבת עמון, בירת ירדן, תוך קריאות בשבחו של דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, וצעקות "מוות לישראל".

בחמאס, מצידם, בירכו במהלך היום על הפיגוע. מוקדם יותר, חלק מהמפגינים בבירה הירדנית שיגרו זיקוקי דינור כדי לחגוג את רצח שלושת היהודים במעבר הגבול. בשעות שלאחר מכן, פלשתינים בממלכה חילקו מתוקים כדי לציין את הרצח.

את הפיגוע ביצע מחבל ירדני בשם מאהר אל-ג'אזי מדרום המדינה, ששירת בצבא הירדני בעברו והודח. הוא הגיע למעבר עם משאית לפני שפרק עם נשקו, ירה לעבר עובדים ישראלים וחוסל. במשרד הפנים הירדני נמסר כי ממידע ראשוני עולה שהוא פעל לבדו. עם זאת, החקירה נמשכת.

משרד החוץ הירדני הדגיש את "עמדת הנחרצת של ירדן המגנה ודוחה את האלימות ואת הפגיעה באזרחים מכל סיבה שהיא" וקרא לטפל "בכל הסיבות והצעדים ההסלמתיים שיצרו אותה". עוד צוין כי בממלכה ממשיכים "במאמצים האזוריים והבינלאומיים כדי להגיע להפסקת אש בעזה ולעצור את ההסלמה בגדה המערבית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר