תזכורת לאיום: דאעש הוציא להורג אזרחים בסוריה ותיעד את המעשה

מחבלי המדינה האסלאמית תיעדו את עצמם כשהם עורפים את ראשיהם של שני גברים בחשד ששיתפו פעולה עם המיליציה הכורדית • חמישה אסירים זרים של דאעש הצליחו להימלט מהכלא בצפון סוריה

מחבלי דאעש מוציאים להורג אזרחים בסוריה. צילום: ללא

מחבלים של ארגון הטרור דאעש תיעדו את עצמם במחוז חסקה בצפון מזרח סוריה כשהם מוציאים להורג שני גברים, בחשד שהעבירו מידע לידי המיליציה הכורדית באזור.

בסרטון שהזכיר את ימי השיא של ארגון הטרור הרצחני, נראים ארבעה מחבלים של הארגון כשאחד מהם אוחז בדגל דאעש השחור ושלושה אחרים אוחזים באסירים. הסרטון פורסם בסוכנות הידיעות המקוונת של ארגון הטרור "עאמק" והופץ ברשת האפלה, שם קיים פיקוח מועט על פעילות התומכת בטרור.

לוחמים כורדים חוגגים את ניצחונם בא-ראקה (ארכיון), צילום: סוכנויות הידיעות

בסרטון אומר אחד המחבלים כי הגברים העבירו מידע לידי אנשי ארגון החזית הסורית הדמוקרטית, ארגון הגג של המיליציות הכורדיות בסוריה והארגון שהצליח לכבוש שטחים נרחבים מידי ארגון הטרור בין השנים 2015 ו-2018, כול לאת בירת הארגון דאז א-ראקה.

מוקדם יותר היום דווח כי חמישה אסירים, שהיו מחבלים זרים בשירות ארגון הטרור, הצליחו להימלט מכלא של המיליציה הכורדית בעיר ראקה. האסירים הם שני אזרחים רוסיה, שני אזרחי אפגניסטן ואזרח לובי אחד שנתפסו בעיר במהלך הלחימה לשחרורה לידי הארגון בשנת 2018.  כוחות גדולים של המיליציה הכורדית פועלים לאיתורם והשבתם לשבי.

באחרונה צוירו בעיר, שרוב אוכלוסייתה ערבית סונית, כתובות תמיכה בארגון הטרור, דבר שגרם להידוק הנוכחות של המיליציה הכורדית בעיר. ארגון דאעש הגדיל את פעילותו באחרונה בסוריה ועיראק ואתמול פשט כוח של המשמר הלאומי העיראקי על בסיס של דאעש במחוז ענבאר בעיראק.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר