על רקע המחלוקת סביב פילדלפי: הרמטכ"ל של צבא מצרים קיים "ביקור פתע" בגבול עם עזה

הגנרל אחמד ח'ליפה ביקר בגבול חצי האי סיני וסייר לאורך ציר פילדלפי ובסביבת מעבר רפיח • בזמן הסיור מסר: "השמירה על הגבולות של המדינה מהווה את המשימה המרכזית של הכוחות המזוינים בכל ההיבטים האסטרטגיים" • בתוך כך, מקור לתקשורת במדינה: "ההצהרות של נתניהו הן לא מציאותיות והוא שואף באמצעותן להטיל על מדינות אחרות את האחריות לכישלון שלו בהשגת מטרותיו"

אחמד חליפה, הרמטכ"ל המצרי, קיים "ביקור פתע" בגבול המדינה עם רצועת עזה. צילום: רשתות ערביות

רמטכ"ל צבא מצרים אחמד ח'ליפה ביקר היום (חמישי) בגבול בין חצי האי סיני לרצועת עזה, וסייר לאורך ציר פילדלפי ובסביבת מעבר רפיח. על פי הודעת הצבא, הגנרל אחמד ח'ליפה, שמונה לאחרונה לתפקיד, קיים "ביקור פתע" כדי לעמוד על המצב הביטחוני ולבדוק את קיום הנהלים באזור הגבול.

על רקע המחלוקת סביב פילדלפי: הרמטכ"ל של צבא מצרים קיים "ביקור פתע" בגבול עם עזה // רשתות ערביות

במהלך ביקור הדגיש הגנרל המצרי כי "השמירה על הגבולות של המדינה מהווה את המשימה המרכזית של הכוחות המזוינים בכל ההיבטים האסטרטגיים". כמו כן הוא בירך על "היכולת של אנשי הכוחות המזוינים להגן על המולדת דור אחר דור".

על פי מקורות מצריים, לצידו של הגנרל אל-ח'ליפה הגיעו לסיור בכירים נוספים בצבא: מפקד כוחות משמר הגבול, סגן ראש אגף המבצעים, ממלא מקום ראש המודיעין הצבאי ומפקדים של הכוחות המיוחדים.

אחמד חליפה, הרמטכ"ל המצרי, קיים "ביקור פתע" בגבול המדינה עם רצועת עזה, צילום: רשתות ערביות

הביקור של הרמטכ"ל המצרי מגיע בזמן של מתיחות השוררת בין ישראל למצרים על רקע הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו בדבר הצורך של ישראל לשלוט בציר פילדלפי למען ביטחונה. במצרים דחו את ההצהרות וטענו כי מדובר בניסיון "לפגוע במוניטין המצרי".

מצרים, שמתווכת במגעים לעסקת חטופים, מתנגדת להכרה בנוכחות ישראלית בציר פילדלפי בכל הסדר. בכירים מצרים הכחישו בחודשים האחרונים כי יש מנהרות הברחה שחוצות לשטחה מרצועת עזה, וסייעו לחמאס להתעצם צבאית.

בתוך כך, מקור מצרי בכיר מסר לתקשורת במדינה: "ההצהרות של נתניהו הן לא מציאותיות והוא שואף באמצעותן להטיל על מדינות אחרות את האחריות לכישלון שלו בהשגת מטרותיו ברצועת עזה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר