טורקיה: איש עסקים נעצר בחשד לשיתוף פעולה עם המוסד

לירידון רצהאפי נעצר על ידי כוחות הביטחון הטורקיים בחשד שריגל לטובת ישראל • האיש, אזרח קוסבו, נחשד שסיפק "תשתית כלכלית" לפעילות של המוסד במדינה

שוטרים בטורקיה. צילום: איי.פי

הרשויות בטורקיה הודיעו היום (שלישי) על מעצר של איש עסקים שנחשד בסיוע למוסד בפעולות ריגול בשטחה של המדינה, כך דיווחו כלי התקשורת במדינה. 

איש העסקים, אזרח קוסובו בשם לירידון רצהאפי, נחשד על ידי שירותי הביטחון כי סיפק סיוע כלכלי לפעילות ארגון הביון הישראליבשטחה של טורקיה.  עוד נטען באתר האינטרנט של העיתון הטורקי "הורייט" כי רצהאפי העביר כספים לסוכני מוסד שקיימו תצפיות רחפנים וביצעו "מבצעים פסיכולוגיים" נגד פוליטיקאים פלשתיניים. 

נעצר בחשד לקשרים למוסד, לירידון רצהאפי, צילום: שירות הביון הטורקי



שירות הביטחון הטורקי (MIT) הודיע כי חשף פעילות חשודה של רצהאפי לאחר שבחן את חשבונות הבנק שלו, שהסגיר העברות רבות לפעילים טורקים תוך שימוש בשירות ה עברת הכספים של "ווסטרן יוניון". עוד בטרם מעצרו, תנועותיו וחשבונותיו נוטרו על ידי אנשי הביון הטורקי. 

רצהאפי נכנס לטורקיה ב-25 לאוגוסט והושם עליו מעקב הדוק, כך נטען בדיווח שירות הביטחון. כל תנועתיו נוטרו וצוות מיוחד הוקם על ידי היחידה ללוחמה בטרור של משטרת איסטנבול. ביום שישי נעצר רצהאפי בפשיטה של אנשי  היחידה המיוחדת. 

טורקיה טענה כמה פעמים במהלך השנה החולפת כי עצרה סוכני מוסד, רובם אזרחים טורקים, שלטענתה של טורקיה שיתפו פעולה עם ארגון הביון הישראלי תמורת בצע כסף.  מעצר של אזרח זר הוא חריג יחסית בשורת המעצרים הללו. 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר