בני ברית? נחתים אמריקנים הותקפו על ידי המון זועם בטורקיה

חיילים המשרתים על סיפונה של נושאת המסוקים "ווספ" הותקפו על ידי המון זועם שקרא "יאנקים לכו הביתה" • המפלגה הקומוניסטית ארגנה הפגנה נגד הנוכחות האמריקנית בעיר אזמיר • טורקיה הודיעה אתמול כי תחתור להצטרף לארגון הכלכלי BRICS

נחת אמריקני מותקף באיזמיר. צילום: צילום מסך

המון זועם תקף אתמול שני נחתים אמריקנים בעיר איזמיר שבמערב טורקיה, כך דיווח הצי האמריקני והוסיף כי שני המלחים פונו לבית חולים לאחר שהותקפו ברחוב.

על פי הודעת הצי, שני הנחתים חולצו על ידי כמה נחתים אחרים שנכחו ברחוב סמוך ולא נפצעו באורח משמעותי. שני המלחים היו בחופשה במהלך עגינתה של נושאת המסוקים "ווספ" בנמל איזמיר. הספינה, שמוגדרת כספינת תקיפה אמפיבית ועל סיפונה כוח גדול של נחתים, הועברה לאזור כחלק מהמתיחות מול איראן.

שני לוחמים אמריקנים מותקפים על ידי המון זועם בטורקיה // רויטרס



בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות נראים כמה גברים אוחזים בכוח את הנחתים בשעה שהם צועקים "יאנקים לכו הביתה".אחד הלוחמים נראה צועק "הצילו" כמה פעמים במהלך התקרית. חמור מכך, שני אנשים נראו כשהם מנסים לשים שקית על ראשו של הלוחם השני.

משטרת איזמיר הודיעה כי היא חוקרת את התקרית בשיתוף עם יחידת החקירות המיוחדת של הצי האמריקני. הבוקר הוציא משרד המושל איזמיר הודעה לפיה 15 אנשים החשודים במעורבות בתקרית נעצרו וחקירתם מתקיימת.

המפלגה הקומוניסטית הטורקית קיימה הפגנה אתמול בעיר איזמיר נגד הנוכחות של הצי האמריקני בנמל האי איזמיר ובדרישה ממשלת טורקיה לעזוב את ברית נאט"ו. מאות פעילים השתתפו בהפגנה והניפו את דגלי המפלגה הקומוניסטית, דגלי טורקיה ודגלי פלשתין.

אתמול פרסמה רשת החדשות "בלומברג" כי בכוונתה של אנקרה להצטרף לברית הכלכלית "בריקס", ארגון שיתוף פעולה כלכלי בהובלתן של רוסיה וסין. אם אכן טורקיה תצטרף לארגון, זה יהיה צעד נוסף המרחיק את המדינה מברית נאט"ו בה היא חברה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר