בעולם הערבי הגיבו לרצח ששת החטופים: "סינוואר ואנשיו הם חבורת סדיסטים"

רציחתם של ששת החטופים גררה ביקורת רבה גם בעולם הערבי • עם זאת מדינות ערב הרשמיות לא פרסמו עד כה תגובה רשמית כלשהי • הפרשנית המצריה נרווה מחמוד: "אלה שתומכים בחמאס משתפים פעולה עם הפשעים שבוצעו" • הפרשן אמג'ד טהא: "אוניברסיטאות ופעילים אמריקנים - איפה הזעם שלכם? האם אתם אדישים לחייהם של אמריקנים?"

כך סוקר חילוץ גופות ששת החטופים מעזה. צילום: .

ברשתות החברתיות בעולם הערבי הגיבו היום (ראשון) לרצח ששת החטופים ברפיח. בזמן שבארגון הטרור חמאס וברצועת עזה האשימו את ישראל, היו מי שביקרו בחריפות את ארגון הטרור. יחד עם זאת, מדינות ערב לא פרסמו עד כה תגובה רשמית כלשהי.

הרש גולדברג, עדן ירושלמי, כרמל גת, אלמוג סרוסי, אלכס לבנוב ואורי דנינו, צילום: ללא קרדיט

הפרשנית המצריה נרוונה מחמוד כתבה: "שישה חטופים ישראלים נרצחו על ידי חמאס, כולל אזרח אמריקני, שהיה גדוע יד ולבסוף נרצח. בואו נזכור - חמאס התחיל את המלחמה, סינוואר והבריונים שלו הם חבורת סדיסטים, שמענים אפילו את האנשים שלהם. מבחינה היסטורית, עסקאות חטופים לא הביאו שלום ולא עצרו חטיפות נוספות. אלה שתומכים בחמאס או פייסנים כלפיו פשוט משתפים פעולה עם הפשעים שבוצעו ובכאב הממושך שנגרם לאנשים שבמקרה חיו בחלק האומלל הזה של העולם".

לדברי הפרשן אמג'ד טהא, המתגורר באיחוד האמירויות: "הטרוריסטים של חמאס-דאעש הוציאו להורג אמריקני וחמישה בני אדם נוספים. האם ארה"ב תנקוט בפעולה או תמשיך לדרבן את ישראל לנהל משא ומתן עם רוצחי האמריקנים? אוניברסיטאות ופעילים אמריקנים - איפה הזעם שלכם? האם אתם רק בעד חמאס ואדישים לחיים של אמריקנים?"

"אוניברסיטאות ופעילים אמריקנים - איפה הזעם שלכם?", צילום: GettyImages

פעיל השלום לואי שריף, תושב אבו דאבי, כתב: "תנחומיי העמוקים לחבריי האמריקנים והישראלים על הבשורה הקשה על מותם של החטופים, שחגגו את חייהם ב־7 באוקטובר ונחטפו על ידי חמאס המרושע, מה שהביא גם מהומה לפלשתינים. יהי רצון שזכרונותיהם יהיו ברכה".

חמאס מאשים את ישראל

כאמור, בארגון הטרור חמאס האשימו את ישראל במותם של החטופים. בכיר ארגון הטרור השוהה בחו"ל, עזת א-רשק, אמר בתחילה כי "מי שנושא באחריות למות האסירים אצל ההתנגדות הוא הכיבוש שהתעקש להמשיך במלחמה ולחמוק מהשגת הסכם הפסקת אש, והממשל האמריקני - בשל התמיכה והשותפות שלו בתוקפנות הזאת".

בהמשך, א-רשק שינה את המסר של הארגון ושיקר שהחטופים נהרגו בהפצצה ישראלית. בערוץ הטלגרם Gaza Now, המזוהה עם ארגון הטרור, פרסמו שקר נוסף וסותר, שלפיו החיילים ירו בחטופים.

בעיתונות העריבת ציטטו את נתניהו, צילום: אי.פי

בעיתונות הערבית האירוע הנורא כבש את הכותרות המרכזיות, בין היתר באתרי החדשות של "א-שרק אל-אווסט", "סקיי ניוז" בערבית ו"אל-ערבי אל-ג'דיד". באתרים ציטטו את הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבה אמר: "אני אומר למחבלי החמאס שרצחו את חטופינו ואני אומר למנהיגיהם - דמכם בראשכם. לא ננוח ולא נשקוט. אנחנו נרדוף אתכם, אנחנו נשיג אתכם ואנחנו נבוא אתכם חשבון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר