בסביבת חיזבאללה רומזים: "המלחמה הרחבה מוקפאת עד להודעה חדשה"

כלי תקשורת לבנוניים, המקורבים לארגון הטרור, טוענים כי התגובה לחיסול פואד שוכר הצליחה • נסראללה הבהיר בנאומו בתחילת השבוע: "אם תוצאות המתקפה יהיו משביעות רצון - התגובה הסתיימה"

מחבלי חיזבאללה. צילום: רשתות ערביות

הרמזים של חיזבאללה: בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" המקורב לארגון הטרור דווח הבוקר (שישי) בכותרת של אחת הידיעות כי "המלחמה הרחבה מוקפאת עד להודעה חדשה".

בידיעה עצמה נכתב: "אי אפשר לזלזל בהיקף ההידרדרות האחרונה שקדמה לתגובות ישראל וחיזבאללה, אך באותו זמן הרושם בקרב החוגים הדיפלומטיים המערביים הוא שאין נטייה למלחמה (כוללת - ש"ק) כרגע. זאת במקביל למהלכים דיפלומטיים מערביים מול לבנון וישראל".

מתקפת המנע בלבנון: תיעוד מתקיפות צה"ל // דובר צה"ל

אמש (חמישי) ערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני דיווח כי לכאורה "שישה כטב"מים הצליחו לפגוע בבסיס גלילות", במהלך המתקפה של חיזבאללה בתחילת השבוע. לפי הדיווח, אותם כטב"מים חצו את הגבול והצליחו לפגוע "בדיוק רב" במטרות בבסיס של יחידת המודיעין 8200.

הדיווח בערוץ, המקורב גם הוא לחיזבאללה, אינו נכון, אך מזכ"ל ארגון הטרור השיעי חסן נסראללה הדגיש בנאומו ביום ראשון כי אם התוצאות של המתקפה יהיו משביעות רצון מבחינתם, התגובה לחיסולו של פואד שוכר - יד ימינו - הסתיימה. במילים אחרות, בחיזבאללה מאותתים, לפחות כלפי חוץ, שהתגובה לחיסול "רמטכ"ל הארגון" נגמרה.

תומכי חיזבאללה בצידון, צילום: רויטרס

עם זאת, בידיעה ב"אל-אחבאר" צוין כי "לבנון בירכה על ההחלטה להאריך את המנדט את הכוחות הבינלאומיים בדרום המדינה (יוניפי"ל), אבל הארכה זאת אינה נושאת עימה התפתחות חיובית" כלשהי לגבי המצב. עוד נכתב כי הארכת המנדט בשנה לא יכולה לבטל את הפוטנציאל למלחמה כוללת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר