קאיד פארחאן אלקאדי נפגש עם בני משפחתו. צילום: יוסי איפרגן / לע"מ

בעולם הערבי מגיבים לשחרורו של פרחאן אלקאדי: "אל-ג'זירה כמעט ייללה"

חילוצו של פרחאן אלקאדי עורר תגובות וביקורת גם אצל ערבים ברחבי העולם - זאת לאחר שבתקשורת הפלשתינית טענו כי חמאס שחרר את החטוף • פרשנית מצרית: "אם הם היו רוצים לשחרר אותו, הם היו עושים את זה לפני חודשים" • פרשן מאיחוד האמיריות: "כלי התקשורת לא יראו את המציאות הזאת במזרח התיכון"

[object Object]

בעולם הערבי הגיבו היום (שלישי) לחילוץ של החטוף פרחאן אלקאדי, בדואי תושב רהט, ששהה במנהרה תת-קרקעית. פרחאן חולץ במבצע של צה"ל ונמצא במצב תקין, הוא הועבר להשגחה בביה"ח סורוקה. 

נרוונה מחמוד, פרשנית מצרית המתגוררת בלונדון, עקצה בהומור: "אל-ג'זירה כמעט ייללה אחרי החילוץ של הישראלי הבדואי המוסלמי פרחאן אל-קאדי". מחמוד התייחסה לסיקור בערוץ הקטארי והפרו-חמאסי שנאלץ לדווח על ההצלחה של צה"ל. "הרעיון שחמאס שחרר את הבדואי הישראלי מפני שהוא ערבי - הוא מיתוס הזוי. אם הם היו רוצים לשחרר אותו, הם היו עושים את זה לפני חודשים. אבל בשביל חמאס, פרחאן אל-קאדי הוא בוגד. הם שמרו עליו בחיים רק כדי לסחור בו תמורת האסירים שלהם".

רגעי המפגש המרגשים של פרחאן קאדי עם כוחות צה"ל // דובר צה"ל

הפרשן אמג'ד טהא מאיחוד האמירויות כתב: "לראשונה במזרח התיכון, זה הזמן של כולם לחגוג. ברכות לישראל ולאנושות". בדבריו התייחס לתמונתו של פארחן מבית החולים. "התמונה הזאת מדגימה באופן עוצמתי את המציאות - מדינת 'האפרטהייד' היהודית, שבה רופא יהודי מטפל בערבי מוסלמי שהוחזק בשבי על ידי הטרוריסטים של חמאס-דאעש בעזה".

עוד כתב: "ישראל שלחה חיילים יהודים כדי לחלץ בדואי-ערבי-מוסלמי ולאחד אותו עם ילדיו. אם אתם חיים בניו יורק, בפריז או לונדון, אתם עלולים להתבלבל בגלל שכלי התקשורת שלכם לא יראו את המציאות הזאת במזרח התיכון".

גם פעיל הרשת לואי שריף המתגורר באבו דאבי הגיב למבצע החילוץ: "החטוף הישראלי שחולץ היום הוא מוסלמי ישראלי. העובדה הזאת היא עדות עוצמתית עבור מי שטוען בטעות שישראל היא מדינת 'אפרטהייד' ליהודים בלבד. ברכות לאנושות, וברכות לישראל".

"בגלל שהוא פלשתיני"

בינתיים ברצועת עזה, המציאו הסברים שונים ומשונים למבצע החילוץ. בערוץ הטלגרם GAZA NOW שיקרו כי חמאס החליט לשחרר את החטוף "בגלל שהוא פלשתיני". בירדן ציין תושב אירביד: "איך שוחרר אסיר אחד? האם השאירו אותו במנהרה? זה לא הגיוני בכלל".

פרחאן קאדי ומפקד אוגדה 162, תא״ל איציק כהן רגעים אחרי החילוץ, צילום: דובר צה"ל

באתר הסעודי "אילאף" הידיעה על חילוצו של פרחאן כבשה את האייטם הראשי. "חמאס חטף אותו ב-7 באוקטובר וצה"ל שחרר אותו - הבדואים בישראל מברכים על שחרור פרחאן אל-קאדי", נכתב בידיעה.

גם ברשת סקיי ניוז בערבית הפועלת מאיחוד האמירויות דיווח על האירוע וציטטו את שר הביטחון שאמר כי "שחרור החטוף פרחאן מקרב אותנו להשגת מטרות המלחמה". בעיתון הסעודי הנפוץ "א-שרק אל-אווסט" דיווח על "פעולה מורכבת - הצבא הישראלי הכריז על חילוץ חטוף מעזה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו