נסראללה התרברב: "הכטב"מים שלנו פגעו בבסיס המודיעין בגלילות"

מנהיג חיזבאללה נאם הערב לראשונה מאז תקיפת המנע של צה"ל • לדבריו, הטילים המדויקים שמחזיק הארגון לא נפגעו - והטענה להשמדת אלפי רקטות היא "שקרית" • הוא כינה את "המבצע" של ארגון הטרור בשם "ארבאין", לרגל 40 יום שחלפו מחיסול פואד שוכר

נסראללה בזמן הנאום הערב. צילום: רשתות ערביות

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה נאם הערב (ראשון) לראשונה מאז מתקפת המנע של צה"ל הבוקר בלבנון.

בתחילת דבריו אמר נסראללה: "ישראל חצתה את כל הגבולות האדומים כשתקפה בדאחיה והרגה אזרחים, ואת המפקד הבכיר פואד שוכר. טבעי שההתנגדות תודיע על התגובה לתקיפה הזאת. "ישראל היא זאת שגרמה להסלמה בחזית הדרומית של לבנון".

נסראללה טען כי חיזבאללה התכוון לפגוע בבסיס גלילות בתור מטרה מרכזית של "המודיעין הישראלי". לטענתו, התגובה כללה 300 קטיושות נגד מספר בסיסים ואתרים ומוצבים צבאיים במטרה להעסיק את כיפת ברזל למשך דקות ארוכות, כדי שהכטב"מים יוכלו לחצות לכיוון בסיס גלילות. לפי המודיעין שלנו, רבים מהכטב"מים הגיעו למטרה. בכל מקרה, הימים הבאים יחשפו מה שקרה באמת".

בהמשך אמר כי "הכטב"מים הגיעו גם ל'בסיס עין שמר', שהיה מטרה מרכזית נוספת".

תומכי חיזבאללה בצידון, צילום: רויטרס

נסראללה טען כי "מה שתוכנן - הושג ויותר מכך. היינו אמורים לשגר 300 רקטות אבל שיגרנו 340. לא הייתה לנו כוונה להשתמש בטילים אסטרטגיים (מדויקים) כרגע, אבל אנחנו עשויים להשתמש בהם בעתיד ובעתיד הקרוב. אף אחד מהטילים המדויקים  שלנו לא נפגע. המטרות שהותקפו בלבנון היו בעמקים ריקים או כאלה שפונו מטילים מסוג זה. כמו כן הוא הצהיר כי "טענת הצבא שאימץ נתניהו בדבר השמדת אלפי רקטות היא שקרית".

עוד הוסיף כי "אם התוצאה תהיה משביעת רצון והמטרה המיועדת שלה הושגה, אז התגובה הסתיימה מבחינתנו. אם התוצאה לא תהיה מספקת, אז אנחנו שומרים לעצמנו את הזכות להגיב במועד אחר. הפעולה שלנו היום עשויה להועיל מאוד לגורמים הפלשתיניים והערביים במשא ומתן. המסר שלה ברור לישראל ולאמריקנים - כל תקווה להשתיק את חזיתות התמיכה היא כוזבת. מה שהתחלנו לפני 11 חודשים נשלים אותו - ולא משנה מה תהיה ההקרבה", הדגיש נסראללה.

נסראללה כינה את "המבצע" של ארגון הטרור בשם  "יום הארבעים", לרגל 40 יום מחיסול פואד שוכר.

אזרחים צופים בנאום נסראללה בבית קפה בביירות, צילום: רויטרס

בהמשך הסביר מנהיג ארגון הטרור את "העיכוב" בתגובת הארגון לחיסול שוכר: "אחת הסיבות הייתה הצורך לתת זמן להתייעצות האם התגובה תהיה דרך הציר או באופן נפרד. היה עלינו גם להמתין בסבלנות כדי לתת הזדמנות למשא ומתן  מפני שהמטרה של כל החזית והקורבנות הייתה להפסיק את המלחמה".

דובר צה"ל

חיל האוויר סיכל החל מ-5 בבוקר אלפי רקטות וכטב"מים שכוונו לעבר ישראל. הפעולה בוצעה בין היתר באמצעות תקיפה של כ-100 מטוסים. כן זוהתה כוונה לשגר מאות כטב"מים ורקטות, לעבר מטרות בצפון ובמרכז, והושמדו גם משגרים נוספים.

בהמשך שיגרו מחבלי חיזבאללה מטח כבד של כ-200 רקטות לעבר יישובי הצפון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר