משמרות המהפכה: "ההמתנה לתגובה האיראנית עשויה להיות ארוכה"

כמעט שלושה שבועות חלפו מאז חיסולו של מנהיג חמאס, אסמעיל הנייה, בטהרן, התגובה האיראנית טרם הגיעה, אבל האיומים דווקא כן • מוקדם יותר השבוע, איים סגן המפקד הכללי של משמרות המהפכה, עלי פדווי: "אנחנו נעניש את הישות הציונית בוודאות, בזמן ובמקום המתאימים" • היום נוסף גם האיום הנוכחי של דובר משמרות המהפכה

טילים איראניים. צילום: GettyImages

"תקופת ההמתנה לתגובה האיראנית נגד ישראל עשויה להיות ארוכה", כך הצהיר היום (שלישי) דובר משמרות המהפכה.

דובר צה"ל

מוקדם יותר השבוע, סגן המפקד הכללי של משמרות המהפכה, עלי פדווי, איים על ישראל: "אנחנו נעניש את הישות הציונית בוודאות, בזמן ובמקום המתאימים, על חיסלו של השהיד הנייה על אדמת הרפובליקה האסלאמית האיראנית". הוא הוסיף: "הנקמה על דמו של הנייה עדיין על הפרק. אנחנו נגדיר את הזמן ואת שיטת העונש, הנקמה תגיע בוודאות".

איסמעיל הנייה, מנהיג ארגון הטרור חמאס, חוסל בסוף החודש שעבר בטהרן. מאז חלפו כבר יותר מ-20 ימים. הנייה ביקר במדינה לרגל טקס ההשבעה של נשיא איראן החדש, מסעוד פזשכיאן. על פי דיווחים זרים, מטען נפץ הוטמן בחדרו והתפוצץ.

איסמעיל הנייה - חוסל, צילום: ללא

בעקבות כך, הנייה ושומר ראשו נהרגו. לטענת נציג חמאס באיראן, שומר הראש היה מחוץ לדלת. בימים האחרונים טען בנו של הנייה כי לא מדובר במטען נפץ, אלא בטיל ששוגר לעבר המבנה. גרסה זאת מקודמת כדי לאלץ את האיראנים להגיב לחיסול.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר