דובר צה"ל: חיל האוויר פיצץ מחסני אמל״ח של חיזבאללה בעומק לבנון

לאחר התקיפות זוהו פיצוצי משנה המעידים על הימצאות של אמצעי לחימה רבים במחסנים שהותקפו • מוקדם יותר חוסל מחבל חיזבאללה בתקיפה של כטמ"מ ישראלי באזור צור • תושבי הגליל המערבי התבקשו להמנע מהתהקלויות ולשלוט בשערי היישוב

תיעוד התקיפה בעומק לבנון // רשתות ערביות

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו היום (שני) מספר מחסני אמל״ח של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב בקעא שבעומק לבנון. במהלך התקיפות התרחשו פיצוצי משנה, שהעידו על נוכחות אמצעי לחימה רבים במחסנים שהותקפו.

במקביל, כלי טיס של חיל האוויר חיסל את חסין עלי חסין, מחבל ביחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה, באזור דיר קאנון שבדרום לבנון. בנוסף, כוחות צה"ל זיהו חוליית מחבלים במבנה צבאי של הארגון במרחב א-טייבה, והפעילו סגירת מעגל מהאוויר, שהובילה לתקיפת המבנה ולנטרול המחבלים.

המחבל חוסין עלי חוסין,, צילום: ללא קרדיט

יישובי הגליל המערבי קיבלו הנחיות "מעכשיו ועד להודעה חדשה" לאור האירועים בלבנון: לצמצם תנועות במרחב היישוב, להמנע מהתהקלויות, לשלוט בשערי היישוב ולשבות בסמוך למרחבים מוגנים.

תקיפה אווירית בעומק לבנון, צילום: .

מוקדם יותר חוסל מחבל של חיזבאללה בתקיפה של כטמ"מ ישראלי באזור צור, כך לפי מקורות לבנוניים. התקיפה התבצעה בסביבת העיירה דיר קאנון. מכון המחקר "עלמא" הזהיר היום כי צבא לבנון לא יכול ואולי אף לא מעוניין לשמש ככוח מאזן לארגון הטרור חיזבאללה.

על פי הדו"ח של מרכז המחקר, המתמחה בזירה הצפונית, לאלפי החיילים הלבנונים שמוצבים מדרום לנהר הליטאני אין השפעה על חיזבאללה והם לא מסוגלים לעצור או לעכב את פעילות הטרור שלו. יתר על כן, חלק ניכר מהחיילים תומכים בעצמם בחיזבאללה.

במכון מזהירים כי בעוד ארה"ב, צרפת, בריטניה וגרמניה מספקות תמיכה כספית, צבאית ולוגיסטית לצבא הלבנוני, המגמה הדמוגרפית במדינה הנוטה לטובת האוכלוסייה השיעית, שמתוכה קם חיזבאללה בהדרכה איראנית, מגדילה את הסיכוי שהצבא הלבנוני יהפוך ל"נציג של ארגון הטרור". ב"עלמא" מעריכים כי אם המגמה הנוכחית תימשך, חיזבאללה ירכוש בסופו של דבר שליטה מוחלטת בצבא לבנון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר