הפסקת החשמל בלבנון: ממתינים להגעת משלוחי גז ממצרים

ווליד פיאד, שר האנרגיה הלבנוני, אמר בראיון לרשת "אל-ערביה" כי משלוחי הגז צפויים להגיע עד 23 באוגוסט • עד אז, שדה התעופה יפעל באמצעות גנרטורים • בתוך כך, העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח כי שר החוץ המצרי העביר מסרים לחיזבאללה, שבהם הודגש הצורך לשמור על איפוק בתמורה למאמצים של קהיר להגיע להפסקת אש בעזה

נמל התעופה רפיק אל-חרירי בביירות. צילום: AFP

שר האנרגיה הלבנוני ווליד פיאד אמר אמש (מוצ"ש) בראיון לרשת "אל-ערביה" כי במדינה ממתינים להגעת משלוחי גז ממצרים שצפויים להגיע עד 23 באוגוסט.

מתקפת סייבר על מסכים בנמל התעופה הבינלאומי של ביירות בלבנון (07.01.24)

ביום שבת הודיעה חברת "חשמל לבנון" כי תחנות הכוח השייכות לה מיצו את אספקת הדלק ויפסיקו את אספקת החשמל לשורה של מתקנים חיוניים כמו נמל התעופה של ביירות ומשאבות של מי שתייה.

השר ווליד פיאד אמר כי "באופן זמני גנרטורים יספקו אנרגיה לשדה התעופה של ביירות ביומיים הקרובים". הוא הוסיף כי ארצו ממתינה לאספקת גז ודלק נוספת מחו"ל כדי לתמוך בתחנות הכוח וטען כי "הממשלה נקטה באמצעים מקדימים למיצוי הדלק".

בתוך כך, העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח כי שר החוץ המצרי, שביקר בשבוע שעבר בלבנון, העביר מסרים לחיזבאללה, שבהם הודגש הצורך לשמור על איפוק בתמורה למאמצים של קהיר להגיע להפסקת אש בעזה.

ביירות, לבנון, השבוע, צילום: getty images

לפי הדיווח, מהלך זה יאפשר לשפר את המצב ההומניטארי בעזה, להכניס אספקה נוספת ולהקל את הלחץ על ארגוני הטרור הפלשתיניים, זאת בנוסף על הבטחות ל"הטבות של ארה"ב בתיקים אחרים הקשורים ללבנון ולחיזבאללה".

עוד דווח כי שר החוץ המצרי בדר עבד אל-עאטי קיבל איתותים חיוביים מצד בכירים לבנוניים, באשר לרצון לעצור את ההסלמה ולמנוע הידרדרות למלחמה כוללת, אך בתנאי שהמשא ומתן הנוכחי יביא להפסקת אש בעזה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר