הפסקת חשמל בלבנון: שדה התעופה, הנמל ובית הסוהר נפגעו

כתוצאה ממחסור בנפט, תחנת הכוח הפעילה האחרונה בלבנון הושבתה • גם משאבות המים והביוב ניזוקו • מנהל שדה התעופה בביירות: "נעזרים בגנרטורים, מקווים שהמשבר לא יתרחש זמן רב"

ביירות, לבנון, השבוע . צילום: getty images

חברת החשמל הלאומית של לבנון הודיעה היום כי תחנת הכוח באזור זהראני, שבדרום המדינה, הושבתה. הסיבה היא שהדלק המשמש את התחנה אזל.

בעקבות כך, הופסקה אספקת החשמל לשדה התעופה של ביירות, למשאבות מי השתייה ולמתקנים חיוניים נוספים. מנהל שדה התעופה אמר שבינתיים הם יעברו לשימוש בגנרטורים עד שהמשבר ייפתר. בארץ הארזים אספקת החשמל מצומצמת ממילא, ותושבים רבים מסתמכים על גנרטורים.

בעיתון הלבנוני הוותיק "א-נאהר" נכתב כי אחר הצהריים כי המדינה נכנסה רשמית ל"חושך מוחלט" לאחר ימים של התרעות על כך שהדלק בתחנת הכוח בזהראני עומד להיגמר. בחברת "חשמל לבנון" מסרו כי הרשויות הרלוונטיות יטפלו בסוגיית אספקת הדלק בין אם באמצעות הסכם עם עיראק ובין אם דרך מקורות אחרים. בחברה הבטיחו להחזיר את האספקה ברגע שיהיה דלק להפעלתו מחדש.

תקיפות צה"ל בדרום לבנון (הלילה)

העורך הראשי של העיתון "א-שרק אל-אווסט", רסאן שרבל - לבנוני בעצמו, כתב על הפסקת החשמל: "לבנון... רפובליקה של חשכה מוחלטת".

בתוך כך, תאגיד המים של דרום לבנון קרא לתושבים לחסוך במים בעקבות הפסקת פעולת המשאבות כתוצאה מהשבתת תחנת הכוח בזהארני. בהודעה נכתב כי התאגיד יפעיל גנרטורים כדי לנסות להתמודד עם הפסקת החשמל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר