משאיות מובילות טילים ומחבלים על אופנועים: חיזבאללה חשף את מנהרות הענק בלבנון

ארגון הטרור פרסם סרטון שמטרתו לאיים על ישראל • בתיעודים נראים מחבלים נעים בכלי רכב שונים בתוך מנהרות רחבות וארוכות • על פי התיעוד, יש ציוד רב תחת הקרקע כגון מחשבים ואמצעי תאורה

סרטון של חיזבאללה ממתקן צבאי ענק בשם "עימאד 4" // צילום: רשתות ערביות

חיזבאללה פרסם היום (שישי) סרטון שמטרתו לאיים על ישראל, כשברקע נשמעים מסרים מאיימים בקולו של מזכ"ל ארגון הטרור, חסן נסראללה.

חיזבאללה הציג בסרטון תיעודים מתוך מנהרות הטרור שלו. בתיעודים נראים מחבלים נוסעים על אופנועים ואף שיירה של משאיות עם ציוד שעוברת בקלות במנהרה.

מנהרות חיזבאללה בלבנון, צילום: רשתות ערביות

כמו כן, נראה שהמנהרות מצוידות, בין היתר במחשבים ובאמצעי תאורה שונים המאפשרים את התנועה מתחת לקרקע. בהמשך הסרטון, נראה גג שנפתח לטובת משגר רקטות המכוון לירי. בסוף התיעוד נראים מחבלי חיזבאללה כשהם עומדים תחת שמו של המתקן המכונה "עימאד 4".

בנאום של נסראללה שנשמע בסרטון, הוא מזכיר שלארגון הטרור יש "טילים מדוייקים וטילים לא מדויקים" ויכולות מבצעיות. כאלה שמהווים לדבריו איום גדול על ישראל במקרה של מלחמה כוללת.

חלק מהמערך הרקטי

רשת "אל-מיאדין" מדווחת ממקורותיה כי הסרטון שחיזבאללה פרסם לגבי "מתקן עימאד 4" הוא רק דוגמה לחלק מהמערך הרקטי של הארגון לפי אל-מיאדין, המתקן "עימאד 4" הוא בעצם המשגר של הטילים. המתקן היה בעבר בפיקוחו של "רמטכ"ל" חיזבאללה עימאס מורנייה, שחוסל ב-2008, וכולל צוות מיוחד הנמצא בקשר ישיר עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה.

עוד דווח ברשת המקורבת לחיזבאללה כי המתקן מצויד ב"עשרות מנגנונים לשיגור רקטות מדגמים עיאר 220 ועיאר 303 ודגמים נוספים וחשובים". צוין כי לחיזבאללה יש מתקנים נוספים עם סככות גדולות יותר למשגרים רקטים.

נוסף לכך, דווח כי למערכת הטכנית במתקן "עימאד 4" יש הצפנה מיוחדת שמאפשרת קבלת פקודות ירי בתוך דקות בודדות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר