איראן: פיצוץ מסתורי סמוך לאתר אימונים של משמרות המהפכה

אתר החדשות המזוהה עם האופוזיציה "איראן אינטרנשיונל" דיווח על תקרית בה נהרגו ארבעה בני אדם בפיצוץ בשכונת מגורים • הרשויות טענו כי מדובר בפיצוץ צינור גז, אך חברת הגז המקומית מכחישה את הטענות

זירת הפיצוץ במערב איראן. צילום: ללא

פיצוץ מסתורי גרם למותם של ארבעה בני אדם, לא רחוק ממקום בו התאמנו כוחות של משמרות המהפכה בירי פגזי ארטילריה וטילים, כך דיווח היום (שני) אתר החדשות המזוהה עם האופוזיציה האיראנית הגולה, "איראן אינטרנשיונל"

על פי הדיווח, הפיצוץ התרחש בעיר איסלמבאד א-גראב שבמערב איראן בשכונת מגורים בעיר שם לפחות מבנה אחד הושמד לגמרי ועוד כמה ניזוקו באופן קשה. הרשויות המקומיות מיהרו לטעון שהפיצוץ התרחש בשל תקלה בצינור גז, אך חברת הגז המקומית טענה כי כל המערכות שלה בטוחות ופועלות.

זירת הפיצוץ המסתורי במערב איראן

אלא שבאותו ערב דיווח במורד באבקהאני, סגן מושל המחוז, על פיצוצים שהתרחשו בעקבות פעילות צבאית של משמרות המהפכה לאחר "פעילות להגברת מוכנות" של חטיבת הארטילריה והטילים ה-62 של הארגון האיראני.

ייתכן כי הפיצוץ, שגרם למותם של אזרחים והרס ניכר בשטח אזרחי, הוא תוצאה של שיגור טיל כושל על ידי משמרות המהפכה, או ניסיון חבלה שכשל בפעילות הכוח. כישלון של מערכות טילים איראניות הוא תופעה נפוצה ומומחים מעריכים כי במהלך לירי הטילים לעבר ישראל בחודש אפריל, לפחות מחצית מהטילים הבליסטיים שירתה איראן כשלו ונחתו הרחק מהיעד המתוכנן שלהם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר