צה״ל ושב״כ חיסלו את סאמר מחמוד - מפקד בארגון הטרור חמאס בלבנון

סאמר שימש כמפקד הכוח הצבאי במחנה עין אל-חלוה במרחב צידון, והיה אחראי בין היתר על גיוס והכשרת מחבלים לפגיעה במדינת ישראל • סאמר חוסל על ידי כלי טיס של חיל האוויר

זירת התקיפה בצידון // רשתות ערביות

דובר צה"ל מאשר כי חיסל היום (שישי) , את המחבל סאמר מחמוד אל-חאג׳ במרחב צידון, מפקד בארגון הטרור חמאס בלבנון, אשר אחראי על קידום והוצאה לפועל של מתווי טרור ושיגורים מלבנון לשטח ישראל.

 סאמר שימש כמפקד הכוח הצבאי במחנה עין אל-חלוה במרחב צידון, והיה אחראי בין היתר על גיוס והכשרת מחבלים לפגיעה במדינת ישראל.

סאמר אל-חאג', מחבל של חמאס ממחנה עין אל-חילווה., צילום: רשתות ערביות

בתקשורת הסעודית דיווחו מפי מקורות כי יעד התקיפה היה סאמר אל-חאג', האחראי על הביטחון במחנה הפליטים הפלשתיני עין אל-חילווה. עוד דווח כי לצידו נהרג מחבל נוסף בחמאס. על פי מקורות לבנוניים, מדובר בגורם המשתייך לשלוחה הלבנונית של ארגון הטרור.

השלוחה הלבנונית של חמאס מאשרת גם את מותו של המחבל סמאר אל-חאג', צילום: רשתות ערביות

לאחר חיסולו של סאמר אל-חאג', החלה צעדת זעם במחנה הפליטים עין אל-חילווה.

צעדה זעם במחנה הפליטים עין אל-חילווה

ביולי האחרון צה"ל חיסל את מוחמד חמד ג'בארה, מפקד בשלוחה הלבנונית של חמאס. מכון המחקר "עלמא" שפך אור על מבנה השלוחה של ארגון הטרור, ועל הקשר שלה לזרוע הצבאית פאג'ר של תנועת אל-ג'מעה אל-אסלאמייה במדינה.


בדו"ח נכתב כי הזרוע הצבאית של אלג'מעה אלאסלאמייה נבלעה בתוך השלוחה הלבנונית של חמאס. היחידה שעליה היה מופקד ג'בארה, היתה כפופה ללשכת בניין הכוח. יחד עם יחידה בשם א-שמאלי, היו תחתיה מאות מחבלים בכל רחבי לבנון, בעיקר היכן שנמצאים מחנות פליטים של פלשתינים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר