דיווח: ארה"ב הזהירה את איראן מפני "השלכות הרסניות" אם תתקוף את ישראל

בכיר אמריקני ל"וול סטריט ג'ורנל": הממשלה החדשה והכלכלה האיראנית יסבלו ממכה עצומה • המסר הועבר לטהרן גם במישרין וגם דרך מתווכים • "לוושינגטון אין אינדיקציות לגבי תוכניות חיזבאללה"

פזשכיאן והנייה על שלט ענק במרכז טהרן. "מכה הרסנית". צילום: אי.אף.פי

ארה"ב הזהירה את איראן כי כלכלתה וממשלה החדשה יסבלו ממכה הרסנית אם הרפובליקה תחליט על תקיפה נרחבת של ישראל, כך אמר בכיר אמריקני ל"וול סטריט ג'ורנל".

לדבריו, האזהרה הועברה לטהרן הן באופן ישיר והן דרך מתווכים, אולם לא פירט. "ארה"ב שלחה מסר ברור לאיראן כי יש סיכון גבוה באופן קיצוני להסלמה רחבה אם זו תגמול לישראל במכה משמעותית", אמר הגורם האמריקני. המסרים שהועברו לטהרן נגעו גם להשלכות שיהיו למשק וליציבות של הממשל החדש של הנשיא הנבחר מסעוד פזשכיאן.

ממשל ביידן מנהל מאמץ קדחתני כדי לסכל את המתקפה האיראנית - בין ישירה ובין באמצעות בעלות בריתה - כדי לשמור על הסיכוי לעסקה בעזה.

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי ליד שריד של טיל איראני שיורט מעל ישראל, צילום: רויטרס

דברי הבכיר האמריקני מהדהדים את אמירתו של פזשכיאן עצמו אתמול שהזהיר מפני השלכות התקיפה הישראלית על איראן ויציבותה. אתמול דיווח "איראן אינטרנשיונל", אתר המזוהה עם מתנגדי המשטר באיראן, כי הנשיא הפציר במנהיג העליון עלי חמינאי להימנע מתקיפת ישראל, והזהיר מפני ההשפעה ההרסנית שתהיה לכך על כהונתו.

על פי גורמים רשמיים, ששוחחו עם ה"ג'ורנל", המסר שהועבר לאיראן לא נועד להיות איום בתגובה אמריקנית, אלא כאזהרה מתגובה חריפה מאוד של ישראל.

נסראללה. "כוונות חיזבאללה לא ברורות", צילום: אי.פי.אי

על פי הדיווח, לארה"ב עדיין אין אינדיקציות ברורות לגבי היקף ועיתוי התגובה האיראנית - וזאת בשונה מהימים שקדמו למתקפת 13 באפריל על ישראל. בוושינגטון אומרים גם שאינם יודעים אם לחיזבאללה יש כוונות לתקוף בו בזמן שאיראן תעשה זאת. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר