סגנו של סינוואר תועד בסוכת האבלים של הנייה עם תחבושת על רגלו - ועורר גל שמועות

ח'ליל אל-חיה תועד בסוכת האבלים עם תחבושת לכף רגלו השמאלית • אל-חיה היה ממלוויו של הנייה באיראן מה שעורר את השאלה אם נפצע במהלך הפיצוץ בבית ההארחה

ח'ליל אל-חיה בסוכת האבלים של הנייה. צילום: רשתות ערביות

סגנו של סינוואר, ח'ליל אל-חיה, תועד היום (רביעי) בסוכת האבלים של הנייה עם תחבושת לכף רגלו השמאלית. בכיר חמאס אל-חיה היה ממלוויו של הנייה באיראן, מה שעורר את השאלה אם נפצע במהלך פיצוץ המטען בבניין ההארחה בטהרן, או שמדובר בפציעה בנסיבות אחרות.

 

ח'ליל אל-חיה, סגנו של יחיא סינוואר בעזה, התלווה להנייה לביקורו האחרון בטהרן ונהנה מקשרים טובים עם משטר האייתוללות. 

כזכור, ראש הלשכה המדינית של חמאס הנייה, חוסל ב-31 ביולי בבירת איראן. ארגון הטרור הודיע רשמית על מותו - והאשים את ישראל. הנייה חוסל בסביבות 02:00 בלילה, שעות ספורות לאחר שמטוס קרב חיסל בלב ביירות את בכיר חיזבאללה פואד שוכר.

המונים בטקס האשכבה של הנייה בטהרן | רשתות ערביות

הנייה שהה בטהרן, כדי להשתתף בטקס השבעת הנשיא החדש פזשכיאן. הוא אף נפגש עם המנהיג העליון עלי חמינאי יחד עם מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה. הוא חוסל יחד עם אחד מהמלווים שלו - ווסים אבו שעבאן.

מוקדם יותר היום דווח ב"וושינגטון פוסט" כי ישראל, שטרם קיבלה אחריות רשמית לחיסולו של מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה, הודיעה לבית הלבן מיד לאחר סיכול המחבל כי היא אחראית לו. על-פי הדיווח, בבית הלבן הביעו מורת רוח לנוכח התקיפה בעיקר בשל עיתויה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר