עלייתו של עמית נקש: כך ליצני הרשת הפילו בפח את התקשורת הטורקית

הצייצן אלי דוד פרסם פוסט שמהלל את איש המוסד הפקטיבי ברשת החברתית אקס • גולשים ברשת החברתית רדיט העלו מידע בטורקית על "זהותו" של המתנקש

הידיעה הטורקית על זהותו של "עמית נקש". צילום: ללא

בתקופה של לחץ וחרדה, רבים בישראל זכו לכמה רגעים של רווחה וצחוק בריא כשהתקשורת הטורקית נפלה בפח של כמה ליצני רשת כשהעניקה סיקור נרחב לטענה שחיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס בוצע בידי איש המוסד "עמית נקש".

משחק המילים המשעשע הפך לכותרות ראשיות אצל כמה אתרי חדשות טורקיים, בהם גם כמה עיתונים בעלי תפוצה רחבה במדינה. כעת, שעות לאחר העלאת הכתבות, עדיין נראה כי הטורקים לא הבינו את הבדיחה ולא מחקו את הכתבות או שינו את תוכנן.



נראה כי המקור של הבדיחה הוא בעמוד הרשת החברתית אקס של המצרה והצייצן אלי דוד, שמצייץ בשפה האנגלית בנושאים הקשורים לישראל, המזרח התיכון והעולם הערבי. דוד פרסם אתמול ציוץ היתולי בו כתב: "חדשות מתפרצות: מקורות ישראלים חשפו את שמו של סוכן המוסד שהתנקש בחייו של איסמעיל הנייה. שמו הוא עמית נקש, שעל פי המקורות השתתף בעבר בכמה חיסולים. עמית, אתה גיבור"

הניסוח של דוד מופיע בכמה מכלי התקשורת הטורקים, לעיתים ממש כציטוט, ולעיתים כמידע המגיע ממקור ישראלי בכיר. עם זאת, בחלק מהכתבות, במיוחד בעיתון הטורקי "אקדניז גרצ'ק" הופיעו פרטים נוספים על זהותו של איש המודיעין הבכיר נקש, בכתבה המוקדשת לפרופיל הביטחוני שלו.

נראה כי פרטים אלו מגיעים מהרשת החברתית "רדיט", שם גולש אנונימי הפיץ מידע אודות הדמות הפיקטיבית בשפה הטורקית, ככל הנראה בניסיון לפתות את כלי התקשורת במדינה לפרסם מידע על האיש והאגדה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר