"מי זה עמית נקש?" בתקשורת הטורקית בטוחים שחשפו את סוכן המוסד שחיסל את הנייה

כמה כלי תקשורת בטורקיה פרסמו כתבות על זהותו של איש המוסד שחיסל את איסמעיל הנייה • המקור לכתבות המרתקות, משחק מילים בינוני של גולשים ישראלים

בתקשורת הטורקית בטוחים שחשפו את זהות הסוכן שהרג את הנייה. צילום: רשתות ערביות

כמה כלי תקשורת בטורקיה פרסמו במהלך היממה החולפת על חשיפת זהותו של איש המוסד שחיסל את ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, כולל פרטים אישיים שלטענת כלי התקשורת פורסמו על ידי גולשים אנונימיים.

המונים בטקס האשכבה של הנייה בטהרן

אלא שלכל ישראלי מקורו של המידע ברור מאוד. השם שפרסמו הטורקים הוא "עמית נקש" משחק מילים לא מאוד מבריק שפרסמו גולשים ישראלים ברשת החברתית "רדיט" ועורכי חדשות בטורקיה לקחו ברצינות. 

צעדה לזכר הנייה בטהרן, היום, צילום: רויטרס

אתר החדשות של העיתון "אקדניז גרצ'ק" אף הגדיל לעשות והקדיש אייטם פרופיל לעמית נקש רב המעללים. "עמית נקש הוא סוכן וותיק של המוסד, שירות המודיעין החשאי של ישראל. לאחר שירותו הצבאי נקש הצטרף למוסד ולקח חלק במבצעים בפרופיל גבוה. הוא מתמחה בהתנקשויות והשגת מקורות מודיעין, עמית נקש השתתף בכמה מבצעים נגד גורמים שישראל רואה בהם אויבים".

העיתון אף טען כי נקש הוא יהודי ממוצא הודי, בשל השם עמית, שהוא גם שם הנפוץ בהודו. עוד נכתב שמדובר באזרח ישראל ולא אזרח הודו.

נקש מצטרף לשורה ארוכה של סוכנים ישראלים בדויים ששמם הופץ כבדיחה ברשת שתפסה תאוצה בכלי תקשורת נבחרים. לדוגמה הסוכן אלי קופטר, שלטענת גולשים איראניים ברשת עמד מאחורי מבצע התנקשות סודי בנשיא איראן אברהים ראיסי או הסוכן עמית רומם, שנהרג במבצע התנקשות של המודיעין האיראני בצפון עיראק.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר